gulterkult Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 ååååå! jeg blir gal snart! baby er så sutrete ved legging, og plutselig tar det flere timer. prøver å venne av med vugging og sang, så jeg går ut av rommet, venter lenge, inn igjen for å gi smokk osv... men baby ligger å prater leeeenge, sutrer, griner.... så ender det jo med at jeg må gi mat om det har gått noen timer. det er ikke sånn hver kveld, men ofte. kjenner bare at jeg blir så utålmodig......får liksom aldri noen tid for meg selv...savner det... snart 6mnd måtte bare blåse ut litt, noen med gode råd?
Lunda med lillegutt Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 Min er også 6 mnd, og når han oppfører seg sånn ved legging er det oftest fordi han er overtrøtt. Trenger babyen din muligens flere lurer på dagtid? Andre ganger er det fordi han har enda en rap som skal opp, og da er det nok at jeg løfter ham opp og rugger litt, for så å legge ned igjen. Er han veldig sutrete smører jeg på Dentinox, for da antar jeg at det er tenner som plager ham. Det pleier også å ha en helt forbløffende god effekt enkelte kvelder ;-) Ellers har vi nok mye igjen for faste leggerutiner her i huset. Lillegutt får et lite bad hver kveld (nå for tiden rett etter grøt), det bidrar nok til å roe mye ned. Så er det pupp, nattasang, smokk og suttekluten på panna. Men det er klart at det er litt åling, gnikking og klaging mens han forsøker å "finne søvnen" som det så fint heter! Lykke til!
gulterkult Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2010 Dytter litt.... Noen mener at babyene ikke skal forlates ved legging før de er ett år, fordi de ikke skjønner at vi er der selv om vi ikke synes... mens andre sier at man skal gå ut av rommet, inn igjen og gi smokk om de griner osv. blir så usikker.... Min sover nok om dagen, veldig god rutine der altså. Kanskje prøve å bade om kvelden, men syns det blir litt ofte å bade hver dag jeg.
unikbabygutt10 og en til feb12 Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 Min baby som ble 4 mnd, er slik også, men så har jeg jo vugget han, og sunget for han fra da han ble født. Han får bryst rrett før han skal legge seg. Nå i et par uker så har han vært vanskelig å bli lagt. Har også prøvd å legge han i seng, med uro på, og masse nattasanger, og klassisk musikk i bakgrunnen, men han griner enda mer og blir sinna, og når det skjer så skjærer det i hjertet mitt, og da ønsker jeg bare å ta han opp og trøste han. Jeg vet at han burde sover mer på dagen. Han sover mer før kl 12. men etterpå så er det 1-2 ganger han sover litt før prossessen med å legge han fra kl 18 starter. Da kan jeg bade han, gi han pupp, og gynge han. Da kan det variere fra 1 til 3 timer før han sovner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå