Fica Skrevet 23. oktober 2010 #1 Del Skrevet 23. oktober 2010 Får man innkallelse til det eller må man bestille det selv? og når tar man valget om man vil gå til jordmor eller lege på disse kontrollene? Husker ikke helt hvordan dette foreløp seg i første sv.skap. Har vært på ultralyd men ikke fått noen eksakt termindato. Når får man det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142472363-n%C3%A5r-begynner-man-med-svangerskapskontroller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
aprilprinsesse2011 Skrevet 23. oktober 2010 #2 Del Skrevet 23. oktober 2010 du får ikke innkallelse... eg tok med meg en urinprøve til legekontoret, og fikk de til å sjekke den, selv om eg hadde tatt test hjemme. når eg fikk beskjed om at den var postitiv, gikk eg rett til jordmor (som har kontor i samme bygg) og bestilte meg time. eg velger å gå til jordmor, siden min fastlege har sluttet, og føler jordmora har mer info om meg, og min situasjon. ho bestilte samtidig time til tidlig ul for meg, og sendte med meg papirer, som eg tok med meg tilbake til legekontoret og fikk tatt alle blodprøver. når tiden for min første svangerskapskontroll var kommet, var alle prøvesvar kommet tilbake, og alt kunne føres inn inn i helsekortet. grunnen til at eg hadde tidlig ul, var en ex.u. des-09 og en MA mai-10. nå er eg 13+0, og har vært til en ul og to svangerskapskontroller. terminen min er foreløpig ut i fra menstermin, og er 2.mai. får samme termindato på terminkalkulatoren her inne, og den på babyverden.no jordmor fikk samme dato. målene på lille nurket på tidlig ul, tilsvarte at eg skulle være kommet 3 dager lenger. mer eksakt dato får du på ordinær ul, som kan variere fra uke 17 til uke 20. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142472363-n%C3%A5r-begynner-man-med-svangerskapskontroller/#findComment-142472714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå