Margarita -- Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 Min gode tante som bor i køben er blit tveldig syk, og jeg vil så gjerne få besøkt henne en tur så snart som mulig. Jeg er 100% sykemeldt, har jeg likevell lov å ta flyet ned og besøke henne en dag eller to? Man må kanskje søke NAV, men jeg må jo ha svar fort, for jeg vil besøke henne så fort som overhodet mulig! NAV sier man må søke i god tid før utenlandsopphold/ferie. Hva skjer om jeg blir syk/føder der nede?? Og hvis jeg bare reiser, kan jeg risikere dyre sykehus reginger etc? Med tanke på at kanskje forsikringa ikke er gyldig når jeg er sykemeldt?
williamsmor Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 Man kan godt reise innenfor Norden selvom man er sykemeldt uten å søke NAV,så da vil jeg tro at forsikringen din er gyldig.
Margarita -- Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2010 Det står på NAV sine sider at man ikke kan reise innen norden, kun norge..
Sara Maria Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg var selv i Sverige nettopp og måtte da få legeattest på at utenlandsreisen ikke ville være negativ for "behandlingen" selv om jeg er sykmeldt. Fikk beskjed av legen at jeg bare måtte få attesten underskrevet før jeg dro, og så sende den inn til NAV når jeg fikk brev om det (hadde krysset av på sykmeldingen om at jeg skulle utenlands). Hvis den ble sendt rett til NAV kunne den visst fort komme bort i systemet... Hør med legen din, du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå