Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

La inn et lite innlegg her på torsdagskvelden/natt til fredag om regelmessige kynnere, og at jeg var usikker på om noe var i gang eller ikke. "Riene" eller kynnerne kom og gikk hele natta, og rundt kl 4 tok jeg et klyster i tilfelle noe skulle skje iløpet av neste dag, og med et lite håp om at det kunne hjelpe ting i gang. Småsov på sofaen, men våknet hele tiden pga av kynnerene, da de begynte å bli litt vondere.

Klokka syv dro mannen og minstejenta av gårde, og to minutter etterpå gikk vannet;)

Pga av at hodet ikke var festet ville sykehuset ha meg inn med en gang, og vi fikk sent avgårde de andre ungene til naboen.

Kom inn på føden i 8 tiden, og fikk jordmora som jeg har gått til i svangerskapet, hurra:)

Lå litt i badekaret i åpningsfasen, og det var deilig, men så begynte riene å komme ganske tett, og jeg ble så varm og uvel av å ligge i vannet.

Flyttet over på føderom rundt kl 10, da hadde jeg 5 cm åpning, og etter det ble riene bare sterkere og sterkere. Mannen fungerte som prekestol, jeg hang og dyttet og trakk på han i to timer.

Hjertelyden til babyen falt veldig under riene, og siden fostervannet hadde vært pittelitt grønt, måtte de feste elektrode i hodet siden ctg båndet bare datt av siden jeg var på gulvet og dytta mannen rundt i rommet.

På dette tidspunktet var riene veldig lange, uregelmessige og utolig intense.Jeg kunne kjenne at jeg åpnet meg innvendig, utolig smertefullt, men også motiverende når man har det som verst!

Da jeg la meg ned på sengen for å få festet elektroden, kom enda en kjemperi, og da jordmora tok bort hånden, kjente jeg at jeg hadde lyst til å trykke. På neste ri kom trykketrangen for fullt, og jordmor sa at jeg bare skulle trykke når jeg ønsket.

En liten halvtime senere ble babyen født, en liten gutt! Han skrek med en gang han var ute, og jeg fikk klippe navlestrengen, siden det er absolutt siste barn. Han var 4400 gram, og 55 cm lang, men måtte ikke sy et sting!

Brukte ikke noe smertestillende, har "utviklet en egen" pusteteknikk som får meg igjennom riene, pluss at mannen blir brukt som "punchingball", han må hjelpe meg gjennom det med nærhet og fysisk støtte.

Var en fantastisk fødselsopplevelse, min beste av de 4 jeg har vært igjennom. Veldig rart å sitte med han på fanget og skrive om den. Vi er fortsatt på sykehuset, skal være her i helgen:) Ammingen går fint, og lillegutten trives best i mammas armer. (Derfor har det tatt meg en time å skrive dette, hehe..)

Ønsker alle dere andre LYKKE TIL, håper dere får en like fin fødsel som meg. Var utrolig nydelig å bli mamma igjen, sånne nyfødte er til å spise opp!

Skal kikke innom de nærmeste ukene for en "BIM cooldown" og for å se når noen av dere andre kommer i havn.

Masse klemmer og fødestøv fra meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer!!:) så utrolig flink du var!!og heldig som fikk "din egen" jordmor:)

lykke til videre! her er det ihvertfall ingen tegn til fødsel 38+5.....kan godt komme nå....vil også han en sånn som er til spise opp:o)

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsen :)

Lykke til videre!

Skrevet

ååå, gratulerer så mye!!:) Gjett om jeg er misunnelig!

Er 3 dager på overtid og holder på å bli sprø:P

Håper d er min tur snart!!:)

Uansett, kos deg med lille gutten din!!:-)))

Skrevet

Å så fantastisk da. Heldig er du. gratulerer så masse og kos deg videre:-)

Skrevet

Gratulerer så masse! :) Var spent på hvordan det hadde gått med deg. :)

Kos deg fremover :)

Skrevet

Grattis! Håper snart min vil ut. 8 dager over idag.... *snufs*

Skrevet

Graulerer så mye, og lykke til videre :)

tenker det blir godt å komme hjem med prinsen :)

klem fra meg

Skrevet

Gratulerer så utrolig masse Voyeur!!!

Lykke til videre, og kos dere masse:)

Skrevet

Gratulerer så mye!!! :)

Skrevet

Ååå, gratulerer SÅ masse Voyeur! Lurte på om du var avgårde skjønner du, siden du ikke skrev noe mer her etter kynner-innlegget :D Hørtes ut som en veldig bra fødsel :) Kos dere masse med lillegutten!

Skrevet

Hurra - flink du har vært! Skulle gjerne ha lært meg de pusteteknikkene! Kos dere masse fremover!

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille nydelige gutten din:) Blir helt rørt av å lese, gleder meg så til det er min tur!! Kose dere masse:)

Skrevet

Gratulerer så mye!

Skrevet

Gratulerer så mye!!

Har født selv også, forresten :))

Stor klem til deg, satser på at vi sees på DinBaby etterhvert !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...