Gå til innhold

Plutselig 0 liv :-(

Anbefalte innlegg

Jeg er 17 + 3 uker i dag. Har slitt med veldig mye kvalme og oppkast siden jeg var 12+4.

De siste 9 dagene har jeg kastet opp veldig mye og det har vært kjemep masse liv i magen hele døgnet med noen timer pause inni mellom.

I dag er det 3 dagene jeg ikke kjenner noe liv i det hele tatt, ikke et lite spark engang :-( finnes ikke kvalm i dag eller i går, så nå begynner jeg å bli bekymret.

Har vært på tidlig ul i uke 9 og hørt hjertelyden for 1,5 uke siden. Vanlig ul om 1,5 uke.

Er det vanlig at det plutselig stopper opp eller burde jeg bekymre meg??

Takk på forhånd :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142471776-plutselig-0-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare slapp av du! Det er helt vanlig for fosteret å roe seg ned rundt den tiden og litt senere; det skjer nemlig noe veeeldig mye voksing inni magen din akkurat nå, så h*n er nok like sliten som du er! Om du er veldig veldig bekymret kan du ringe jordmor, men du må huske på at det er tidlig å en gang kjenne noe som helst, så tror du kan slappe helt av. :)

Det er helt normalt det på den tiden du er.Kjente ikke noe hver dag i uke 17,bare en gang imellom. Var på fødepol den uken her jeg fordi jeg har hatt et par uker nå med masse liv og harde dunk mesteparten av dagen,også plutselig forrige lørdag ble han helt stille, sånn var det i 4 dager,på onsdag våknet jeg opp med blod i trusa, og kombinasjonen lite liv og blod gjorde at jeg fikk komme inn på føden med engang. Men mens jeg satt der begynte magen å hoppe igjen og han var i full fart. Fikk ul fordet og han var i utmerket form, alt normalt med ham,fostervann og morkake. Han lå å sparka i morkaken da jeg så ham og det kjente ikke jeg. Lege sa det er helt normalt å ikke kjenne så mye liv innimellom på den tiden jeg er,og jeg er 23 uker imorgen, selv om han har hatt uker hvor han har vært i full fart.

Det er når man er 25 uker og ikke kjenner noe tegn til liv man må ringe lege sa hun.

Alt er nok helt fint,babyen har sikkert snudd seg eller ligger å sparker et sted det ikke går å kjenne det enda:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...