Gå til innhold

Fra 0 barn til 2 barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre her som går fra å ikke ha noe barn fra førav til og ha en liten baby og en 6 åring i hus?

Samboeren min har en sønn på 6 år som skal etter at babyen er født flytte inn til oss og bo permanent ho oss.

Noen med erfaringer om dette? Er litt spent på hvordan dette kommer til å bli. Hva tror du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

går nok så fint skal du se, blir en tillvenningssak, siden du er vane med å ha ingen barn. men det går nok fint. har ikke noe erfaringer eller lignende på dette da, men lykke til iallefall :)

Skrevet

Hei, er ikke helt lik din situasjon, men ikke såå ulik heller.

Vi ble brått spurt om vi kunne være fosterforeldre til en 5 åring når babyen vår var 6 mnd. Det ble en stor omvelting med brått 2 barn, men det er utrolig koselig å være en familie, og ser nå etterhvert at de har mye glede av hverandre..

Samtidig som 5 åringen flyttet inn fant jeg ut at jeg var gravid igjen, så nå kommer straks nr 3 også =)

Så her ble vi nesten 0 til 3 barn iløpet av ett år =)

Jeg tror det kommer til å bli en hektisk tid for dere i førsten, men etterhvert så finner man rutiner og alle finner sin plass i familien :)

Lykke til!

Skrevet

Hei, er ikke helt lik din situasjon, men ikke såå ulik heller.

Vi ble brått spurt om vi kunne være fosterforeldre til en 5 åring når babyen vår var 6 mnd. Det ble en stor omvelting med brått 2 barn, men det er utrolig koselig å være en familie, og ser nå etterhvert at de har mye glede av hverandre..

Samtidig som 5 åringen flyttet inn fant jeg ut at jeg var gravid igjen, så nå kommer straks nr 3 også =)

Så her ble vi nesten 0 til 3 barn iløpet av ett år =)

Jeg tror det kommer til å bli en hektisk tid for dere i førsten, men etterhvert så finner man rutiner og alle finner sin plass i familien :)

Lykke til!

Skrevet

Joda, det går sikkert bra, men jeg har begynt å tenke på hvordan situasjonen kommer til å bli. Storebror venter veldig spent på når lillebror skal komme og han er kjempe opptatt av hva han gjør inni mage, om han sparker. Han snakker veldig mye på hvor artig det blir når han skal bli storebror, om hva han skal gjøre med lillebror når han blir litt større. Han bruker å kose med magen og noen gang synge for lillebror. Vi har det kjempe bra i lag.

Men, det blir kjempe stor overgang for både meg og storebror fordi han må flytte til et helt ny plass og leilighet, begynne på en helt ny skole, få nye venner, en lillebror og i tillegg en stemor. Heldigvis så har vi kjempe god kjemi oss i mellom, men det blir mye å venne seg til. Jeg føler meg klar til å bli 2 barns mor, men hvordan det blir må jeg først se når den tid kommer.

Jeg måtte bare lufte tanken for å se om det er noen andre som har kommet i samme situasjon :)

Takk for fine svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...