Gå til innhold

Svimler...

Carina har to små gull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Magen har sprotte ut de siste par dagene og idag måtte jeg til byen for å investere inn noen nye bukser. Gikk der og ante ingen fare før jeg plutselig ble skikkelig svimmel. Begynte å svette skikkelig og det kjente ut som jeg skulle dette i bakken. Klarte å karre meg ut av hm og ned på narvesen for å kjøpe meg en bolle og litt vann. Gikk heldigvis over da. Var sikkelig ubehagelig... Må ha vært blodsukkeret som var lavt.Ubehagleig var det i allefall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trenger ikke være blodsukkeret som er lavt, men kan selvfølgelig være d oxo da.

eg har vært mye svimmel, og følt eg har måtte inntatt noe for å få stabilisert blodsukkeret litt.

men etter å kommet over kvalmen (d verste ihvertfall) har d kommet seg. hjalp oxo at eg begynte å ta jern.

jernlageret mitt var vist ikke d beste. d låg på 25. og jordmor sier at de anbefaler de som er under 40 å begynne å ta jern i uke 20, siden d er da vi virkelig begynner å forbruke d...

var mye kvalm og svimmel i 1.trimester, men kommet seg mye nå.

er 13 fullgåtte uker i dag:O)

d har vært sånn at eg har måtte ha noe å støttet meg til når vi har vært i butikker, eller hatt en plass å sette meg i nærheten, for eg viste aldri når "anfallene" kom.

gikk konstant med ettt eller annet i lomma som eg kunne putte i munnen, når d var behov for d.

håper du kommer deg, og slipper mer av d, for d er ikke noe behagelig.

Skrevet

Jeg sliter veldig med svimmelhet. Er veldig ekkelt og jeg har besvimt,da jeg våkner kaster jeg opp og skjelver. Grunnen til dette er lavt blodtrykk hos meg .... Hører det er mange som sliter med svimmelhet i svangerskapet pga BT og blodsukkeret :) Håper du føler deg bedre .

Skrevet

Det er oxo vanlig med lavt blodtrykk i 1.trimester.. jeg hadde ofte blodtryksfall i forrige svangerskap, og i 2.trimester øker blodmengden i kroppen og kan bli svimmel det, har ikke merket så mye til det denne gang, bare litt...

Kan være det om det ikke er lite jern..

Sist måtte jeg alltid ha med meg vann og spise noe med sukker evt frukt før jeg skulle være i aktivitet i det heletatt :P

Måtte sette meg ned midt i gangen på et kjøpesenter en gang, hehe off

Skrevet

Er stort sett svimmel hele tiden jeg, får sånne anfall hver dag hvor det svartner helt for meg, begynte i det jeg ble gravid,gikk bang i bakken 3-4 ganger de første ukene. Ifølge jordmoren min er det vanligst i 2 trimester, men jeg har hatt det nå fra uke 6-23....og det virker ikke no bedre idag..

Skrevet

Sånn har jeg også opplevd på handletur, er gjerne da jeg er oppe og går i lengere tid nå om dagen. Var hos legen på onsdag og tok alle blodprøver. Fikk telefon i går (fredag) om at jernlageret mitt var vedlig lavt, jeg måtte begynne å ta jern tilskudd umiddelbart. legen mente at disse "svimmel anfallene " kunne skyldes manglende jern. Så kanskje du også burde få sjekket det...sånn for sikkerhetsskyld.

Jeg huser at jeg opplevde noe lignedne sist jeg var gravid, men da senere i svangerskapet. Nå er jeg jo tross alt "bare" 12+2, men det kan vist variere fra gang til gang + at jeg jo denne gangen har tvillinger, og da kan ting komme tidligere.

Og som du ser av svarene du har fått, det finnes flere grunner til slik svimmelhet. Men få sjekket det som kan sjekkes, ingeting er bedre enn å finne ut av det, og evnt. få en mulighet til å forbygge.

Lykke til videre :)

Skrevet

Sniker meg innom 2 trimester for å gi dere tips jenter, sjekk jernlageret deres! Det gjorde jeg og det viste seg at det var utrolig lavt. Og når dere skal kjøpe jerntabletter - kjøp dem du får på apoteket. mye bedre enn det du får tak i på matbutikker :) Lykke til videre på ferden jenter ;)

Skrevet

Sniker innom fra 3 tri jeg også.....

Ville bare si at jeg har slitt med svimmelhet og akutt blodtrykksfall helt siden uke 14 uten at jeg har noe lavt jernlager.

Det er veldig ubehagelig, men som regel helt ufarlig.

Spis lite og ofte og drikk masse er rådet jeg har fått og som er det som har hjulpet meg.

Lykke til videre!

Skrevet

Uff - jeg også sliter med svimmelhet! Plutselig blir jeg kjempesvimmel, kvalm og uvel og mååå bare sette meg ned eller komme meg ut i frisk luft eller få i meg noe sukker/mat/drikke.

Prøver å ta det med ro, ikke stresse, ikke dra på kjøpesenteret på en lørdag når det er masse folk ute - for da blir jeg bare rett og slett dårlig, kanskje fordi det er trangt, masse folk og dårlig med luft, jeg vet ikke... men prøver bare å ta det helt rolig og ha spist/drukket litt før jeg går hjemmefra og ikke være ute så lenge, men ha kort vei hjem til evt sofa eller seng som man kan slappe av i, hehe :)

Husker at jeg var litt plaget av dette under første svangerskap med jentungen også, det kunne komme og gå under hele svangerskapet...

Klems

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...