Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 Hater å klage. Men skoa fra i fjor kostet 900 kroner og holdt ikke mål. Men forstår veldig godt man er i seineste laget, for å si det slik.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 Det toget har vel gått nå, vel? Dessuten har de rett til å reparere varen tre ganger før du eventuelt kan heve kjøpet.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #3 Skrevet 23. oktober 2010 Ja det har jeg gjort. Men kun med dyre sko, som jeg har forventet at skal vare lenger. Det er faktisk 2 års garanti også på sko, så sant det ikke er slitasje skade da. Fikk nye sko de gangene jeg gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #4 Skrevet 23. oktober 2010 Står det noen steder at det er 2 års garanti på sko?? trodde jeg ikke
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #5 Skrevet 23. oktober 2010 Det er stort sett 2 års garanti på alle ting vi kjøper, så sant de ikke velger å sette opp garantien. Ligger i norsk kjøpslov. Men det gjelder selvsagt feil som skyldes produksjonsfeil. Ikke slitasje. Og så må man stort sett ha kvitering da.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #6 Skrevet 23. oktober 2010 Forbrukerkjøpsloven § 27, annet ledd. 2 år eller 5 for ting som er ment å vare lengre (f.eks. hvite- eller brunevarer)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #7 Skrevet 23. oktober 2010 Økonomisko får man nye sko om du har kvittering og det er innen for 1 år:-D
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2010 #8 Skrevet 23. oktober 2010 Økonomisko må som alle andre butikker gi reklamasjon på produksjonsfeil i 2år. Noe annet er imot norske lover. Problemet er selvfølgelig å bevise at det er en produksjonsfeil og ikke slitasje.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2010 #9 Skrevet 27. oktober 2010 Bytta 2 ganger på økonomisko uten problemer. Enegangen en hel som bare løsna, husker ikke hvor lenge jeg hadde hatt skoa, men fikk nye uten probl. En anen gang hadde jeg sprekk under skoen som gikk inn til såla, fikk nye da også, og de kjøpte jeg på høsten og bytta på våren uten å mokke fikk jeg nye:-D Min mor kjøpte nye sko på eurosko, brukte de til og fra jobb en dag og la merke til at det var en søm som var rakket (dagen etter kjøp). De ga henne ikke nye selv om de var ødelagt når hun fikk de....de måtte sendes på reperasjon. Så det er forskjell fra butikk til butikk ser det ut til på sørvis ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå