Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt måtte ut med sugekopp, og da hadde han skikkelig merke etter sugekoppen med en gang han kom ut (som vanlig), og denne forsvant rimelig raskt etter fødsel. 2 dager etter fikk han kul på hodet der sugekoppen satt, og denne kulen har han fortsatt nå 5 uker etter fødsel. Noen som har vært borti dette? Kulen har nok blitt litt mindre siste par ukene, men syns nå at den har vart ganske lenge alikevel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, mini her fikk en kjemmpekul i hodet pga sugekoppen. Nå, åtte måneder etter, har han fortsatt en liten kul i hodet, men synes nok ikke for de som ikke vet om det. Har spurt barnelegen om dette de gangene jeg har vært på helsestasjonen og hatt time til lege, og han har hele tiden sagt at kulen forsvinner etterhvert som barnet vokser. Det er selve kraniet til babyen som har blitt "knekt" opp, så trenger tid til å vokse sammen. Men ved fødselen her sleit de veldig med å få han ut (gikk tilslutt ikke med vakuum, så ble tang) så fikk større/kraftigere "blåflekk" og kul enn de andre jeg har sett, er jo ikke sikkert det tar like lang tid for din baby da. Men forsvinner nok uansett:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Takk for svar :) Nå har min blitt 11 uker, og kulen er så å si borte. Legen ved 6 ukers kontrollen sa også at noen babyer får kul for alltid som aldri vil forsvinne helt, så er nok helt vanlig at det kan ta lang tid ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...