Gå til innhold

Nettene til dere med baby 0-2 mnd(og eldre)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er nettene deres? Leggetider, mat, bleie? Og når babyen våkner for mat eller bleie, skriker den eller hvilken måte våkner dere på? Noen som må gå å bysse fordi baby skriker om natta?

Mange spm på en gang :)

Videoannonse
Annonse
Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Babygutt 2 måneder:

Han sovner rundt midnatt (etter mat og ny bleie) og sover 4-6 timer, så våkner han for å spise. Sovner igjen og sover til neste måltid 2-3 timer etterpå. Og han kan gjerne sovne igjen og sove noen timer til! Hehe, men siden han ikke er enebarn, så står vi som regel opp da ;)

Han pleier ikke å vekke meg med å gråte, men han grynter og snøfter i kurven sin, da vet jeg at det er på tide å mate lillingen.

Har bare skjedd en gang at det har vært behov for bleie på natta, og to netter har han hatt en våken periode på 1-2 timer. Han har ikke hatt våkenetter, eller skrikenetter.

Ja, jeg er heldig og jeg setter STOR pris på det! Storebroren var kolikkbaby som bare skrek og aldri sov, så jeg ser på denne babyen som belønningen for at jeg holdt ut med storebroren, hehe ;)

Skrevet

hei!

Vi har slitet litt med innsovningen på kvelden. prøver å få henne til å sove i ni tiden men da kan det bli mye skrik. Hun sovner da i 11-12 tiden. sover så til 3-4-5 ca, da mater jeg, så sover hun til 6-7-8 så mater jeg, så sover vi til 10-11 ca.

Mannen min synes hun skriker mye, men vi sover jo egentlig godt om nettene. det er bare innsovingen som er vanskelig. OG at hun sliter med rapingen/gulp. Så jeg blir liggende med henne på brystet i sittende stilling. Hvis jeg legger henne ned vil hun våkne etter 15 min for en rap/gulp. Etter tre fire slike, opp og ned våkner hun. Så i desperasjon etter søvn har jeg sittet å sove med henne på brystet. Jeg kjenner at det ikke går lenger og veit ikke hva jeg skal gjøre.

I går prøvde jeg å legge henne i halv åtte tiden og da slapp vi kvelds griningen. Så det er tydelig at hun ble overtrøtt. Men hva skal vi gjøre med rap/gulp problematikken?

Skrevet

Lillegutt her i huset (2 mnd på tirsdag) får flaske i rundt 22 - 2230 tiden og bruker som regel å sovne fint i vuggen sin etterpå. da kan han sove i 3-5 timer, får da mat og sovner fint i vuggen sin i 3 timer til før han vil ha mat igjenn. Er så godt å slippe denne byssingen om natta. Slet veldig med det med storesøsster, så er sjeleglad for at vi slipper dette nå.

som oftes må vi ha 1 bleieskift på natta. Han har som vane å basje i buksa når han spiser. Men heldigvis sovner han fint etterpå. Slår ikke på lyset på badet.

Skrevet

Jenta mi sliter også med gulping, og jeg har fått noen tips fra helsesøster. Ta rapepauser underveis i måltidet, la henne ligge på høyre side, og hev hodeenden i senga.

Håper dette kan hjelpe :)

Skrevet

Gutten min er 2,5 mnd nå og har funnet en fin rytme siste måneden.

Legger han 20, sover til1-3 tiden pupp sover til 6 pupp og opp halv 8.

Gråter aldri når han blir lagt og heller ikke på natten,bare grynter og lager lyder så jeg skjønner hva han vil.

Men de første 6 ukene var det helt anderledes.....gråt mye hele kvelden (skjønte senere at han var overtrøtt pga la han for sent ca 22-23)

Ville ha mat hver annen til hver time (HELE NATTA) og hadde da også gjerne to bæsjebleier hver natt.

Disse skiftet jeg i senga med dimmet belysning for å ikke vekke han skikkelig.

Behøvde heldigvis aldri å stå opp med han eller bysse han i søvn igjen.

Skrevet

Jente 5 uker.

Sovner mellom 21-22, som regel sovner hun nesten på puppen. Bærer henne i seng, der sover hun til mellom ca kl 03. Pupp. Sover til 8-8.30.

Tar ikke smokk, noe jeg inderlig skulle ønske!

Skrevet

Heia :) Shnuppa e nu over 3 mnd, men har hadd samme rytme sia ho va født ;)

Vi samsove for d meste, men har bynnt å legge ho på kvelln i sprinkelsenga ;)

Natt ca. 18.30 med stor flaska melk og tørr bleia. Da sove ho til rundt midnatt eller 1 tia og får da ei ny flaska og tørr bleia - sovne med engang ;) Mårra ca. klokka 4 :)

Ho skrike når ho e sulten, men kan merke at ho bynne bli sulten med at ho e urolig. Har fådd 3 tenner allerede og plagdes med gomman, så vært litt urolig - men man ska nu ikke klage :)

Lykke til med lillebabyen og kos dæ :)

Skrevet

Lillemor er nesten 2 mnd og hun legges kl 19, må gjerne inn og dytte inn smokken noen ganger. Så er det pupp i 22-23 - tiden også gjerne 2-3 ganger til før det er morgen i 8-9 tiden.

Dette er en rutine hun har fått helt av seg selv... men hun sover svært lite på dagen da.

Skrevet

Min gutt på 6 uker sovner mellom 22 og 24 på kvelden. Sover 3-4 timer mellom hvert måltid. Så er det morgen i 09-10 tiden..

Han gråter ikke på natta. Jeg våkner av at han begynner å røre seg mye, og lage lyder.. Da er det mat-tid..

Skrevet

Min gutt er 2mnd idag, å slik er det her:

De første 6 ukene hadde han kraftig kollikk så da sov han ingenting på dagen, (bare skrek) å så sov han kanskje tre timer på natta til sammen, helt usammenhengende. Å han måtte da såklart bysses i søvn, å sove på en av oss.

Nå de siste ukene har han bare blitt bedre og bedre (har hatt 5 behandlinger i fotsoneterapi med akupunktur som har fungert VELDIG bra!:))

Så nå sover han kanskje 4 timer til sammen på dagtid, å når han ikke sover så henger han i puppen stort sett hele tiden, hehe.... Han sovner for natten kl 01:00 og sover da til 09:00 om morgenen helt sammenhengende:) Da er det tid for pupp og bleieskifft.

Han sovner ALDRI av seg selv, å han nekter å sove noe annet sted enn i vogna eller på en av oss da. (eller i bilen)

Så han må vugges helt til han har sovnet og litt til, hehe..

Føstemann på 3 år hadde også kraftig kolikk.. Urettferdig altså, hehehehe.. :)

Skrevet

sønnen min er bare 15 dager, og er tydeligvis en natteravn :( han er som en drøm i 20 t i døgnet, mens de siste 4 t som gjerne er mellom kl 02-06 så er han helt krakilsk :( han bare gråter og fekter med armene, og vil ikke sove noe sted.. det er utrolig slitsomt og frustrerende for er ikke noe som hjelper.. krysser fingrene for at han klarer å snu døgnet litt snart :) ellers mottas alle gode tips med takk :)

Skrevet

Tuppa mi blir 2 mnd på onsdag. Frem til nå har hun lagt seg kl 22/23 og sovet til 06/07 (de siste 2 ukene, før det var hun våken for pupp hver tredje time).

Den siste uken har hun vært fryktelig sur og misfornøyd på kveldene, spist og vrælet og vært vanskelig. Har trodd at det har vært magetrøbbel, men i kveld skjønte jeg at hun rett og slett er trøtt og vil legge seg! Så i kveld ble det bysselalle kl 19:30 og hun sover som en stein i senga si nå. Hun virket direkte lettet når jeg bar henne inn i sengen sin i sted!

Egentlig litt rart, HS sa forrige uke at de først begynner å produsere søvnhormon om kvelden og natten og få forhold til det å være trøtt først ved 3-mndalderen. Men det er klart at mini har tjuvstartet med denne produksjonen, altså.

Blir spennende å se hvordan denne natten blir!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...