unge2011*har født* Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 jeg er helt i starten av 3 trimester, jobber i matbutikk 3-4 dager i uka og er sliten. gruer meg til å gå på jobb fordi jeg vet at jeg ikke klarer å få gjort alt som kreves og dermed vet jeg at sjefen ikke blir fornøyd. Noen av de ansatte er også lite hygglige.. Er tilrettelagt alt som går an og har 20 % sykemelding. Gjør alt jeg kan på jobb og står på, blir så sliten at jeg verker i kroppen og særlig ryggen pga bekkenløsning. Har også begynt å merke en del kynnere. Magen er hard og anspent hele dagen på jobb med noen tak som rett og slett er ubehagelige og jeg må stoppe opp og slappe av. Hva ville dere gjort i en sånn situasjon? vil ikke være den som klager og syter, men tenker med meg selv at om jeg sliter meg ut på jobb og går med mye vondt så er det heller ingen som takker meg for det.. er bare jeg som sitter igjen og kjenner på det... Noen i liknende situasjon? er førstegangs, hjemme driver vi gård, så har en del jobb der i tillegg... Skal jeg holde ut? skal jeg be om mer sykemelding? Er redd for at den bekkenløsninga skal bli værre og vil ikke slite med den etter fødselen.. Dette ble mye att og fram. men håper noen har tips til meg! akkurat nå er jeg veldig usikker!
Pockahontas Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 Sånn er det ingen grunn til at du skal gå rundt å ha det. Be om mer sykemelding, minst 50%. Lykke til!
KEJ78 Skrevet 23. oktober 2010 #3 Skrevet 23. oktober 2010 Snakk med fastlegen. Høres ut som du bør sykemelde deg.... Det hadde jeg gjort. Ingen som takker deg for å stå på, og hvis de ikke tilrettelegger jobben din så du orker å være der, er det bare å sykemelde seg... Lykke til !!
cadence Skrevet 23. oktober 2010 #4 Skrevet 23. oktober 2010 Sykemeld deg!!! Du kommer med alle argumentene for dette selv, pluss at det ikke er bra for babyen at du holder på slik.
Gjest Mentha Skrevet 23. oktober 2010 #5 Skrevet 23. oktober 2010 Hvis alt er tilrettelagt så langt det går an og du fortsatt har problemer med å jobbe så har du krav på svangerskapspenger den tiden som er igjen. Ta kontakt med legen så får du en erklæring som du kan sende til nav. (I følge min jordmor er det i praksis det samme som sykemelding, men det "ser bedre ut" på CV'en) Du har helt rett i at det er ingen som takker deg for at du sliter deg ut på arbeid. Håper du får roet ned på jobben og slappet av mer. Tenk på deg selv og den lille! Det er viktig å få samlet litt krefter til det som kommer Masse lykke til videre!
Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 23. oktober 2010 #6 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg er enig med damene over her. Det er kun du som vet hvordan du har det og det er kun du som kan ta ansvar for det. Du får heller ingenting godt ut av å presse deg selv. Jeg jobber selv i matbutikk, men har vært 100% sykemeldt siden mars pga. oppkast og bekkenløsning. Alle vi gravide damer er forskjellige og når du selv føler at det blir for mye så bør du snakke med fastlegen så dere kan finne en passende sykemeldingsgrad for deg. Lykke til og ta vare på deg selv
Puppemamma Skrevet 23. oktober 2010 #7 Skrevet 23. oktober 2010 sykemeld deg du får ingenting igjen for å slite deg ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå