Gå til innhold

huff, føler meg hysterisk... ang sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en som går i bhg og en på skole. Kjenner jeg er litt bekymret for at lille jenta mi skal få noe fra de så hun blir syk. Nå ligger mellomstemann rett ut med 39 i feber og er tett. Er livredd for at min lille jente skal bli syk som bare 3 uker gammel. De tåler jo ikke så mye og ble litt skremt da helsesøster advarte meg veldig mot rs viruset og at det ikke var noen spøk osv. Kjenner jeg er blitt litt hysterisk av dette. Flere som bekymrer seg for sånt?

Gleder meg nesten til hun er blitt 3mnd for da er hun liksom litt større. Er jo den grensen de gjerne sier at da kan de ha feber uten at det trenger å være noe spes, men under 3 mnd skal lege kontaktes umiddelbart. Har ei venninne hvor barnet hennes ble lagt inn grunnet feber når babyen bare var 3 uker gammel. Ikke morsomt. Så håper vi kommer oss greit igjennom denne vinteren:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg deler samme bekymring for å si det sånn! Storesøster på 2 år går også i bhg, og bringer jo derfor med seg både det ene og andre hjem hit. Vi har allerede hatt en omgang med kraftig forkjølelse, og alle i huset ble smittet- også lillesøster på 3 uker. Men hun ble heldigvis bare tett i nesa, ikke noe feber eller dårlig apetitt.

Og det er jo gjerne slik at de ikke blir så veldig syke den første tiden, fordi de beskyttes av morsmelken, ihvertfall til en viss grad. De skal jo heller ikke ha feber de første mnd, så hvis baby plutselig får feber skal man visst kontakte legen med en gang, fordi det kan være tegn på alvorlig infeksjon.

Jeg gleder meg også til hun blir litt større og mer robust, enn så lenge får vi bare krysse fingrene og håpe på det beste, for kan jo ikke nekte storesøster å ta på eller kose lillesøster heller- det går jo ikke i lengden. Vi er ekstra nøye med håndvasken, hun må alltid vaske hendene etter bhg, og hvis noen er syke må de såklart holde litt avstand til baby. Min store skrekk er omgangssyken- sålenge vi slipper unna den skal jeg være meeget fornøyd... Grøss..

Skrevet

Samme føler jeg også...Har ei jente som er 3 uker gammel og nå har storesøstra hennes blitt kraftig forskjøla. Merker at jeg bekymrer meg veldig for at lille snuppa skal bli syk..Og det at jeg i tilegg er alenemamma. Men vi får bare krysse fingrene for at dette skal gå bra og at ingen av våres små babyer blir noe syke nå som de er så små.

Skrevet

da er det ikke bare meg da,heldigvis. Syntes det er ganske slitsomt å drive å bekymre meg så veldig før det i det hele tatt er blitt syk. Men men... De er jo ganske motstandsdyktige nå i starten med antistoffer fra oss osv så det går vel bra:) Enig med deg at det er ille om man skal få omgangssyken ja,og nå nærmer den værste tiden seg med det også:( Æsj, høst og vinter er noe drit når det kommer til sykdommer da "ALT" liksom må gå da:( Vi får krysse fingre og tær på at de holder seg friske:)

Skrevet

Her vasker skole og barnehage barnet hendene når de kommer inn før de får kose med henne. Er de forkjølet får de ikke susse på henne... Ellers har ikke vi de store reglene, da brystbarn er ganske beskyttet i følge helsesøster...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...