Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som har vært i Antalya i oktober/høsten. Hvordan er vært og hva slags klær bør vi ta med. Ellers lurer jeg på hva slags penger de bruker der (Euro eller tyrkiske penger)?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har vært i Tyrkia i midten av oktober 2 år på rad nå. Ikke Antalya, men ikke så langt i fra. Vi flyr jo til og fra Antalya, og været har vært det samme der som der vi har vært. Begge gangene har vi hatt ca 30 grader, og begge gangene har vi hatt et par dager med regn/overskyet i løpet av en uke. Men temperaturen har vært akkurat passe, og temperaturen i sjøen er jo fantastisk!!

Vi hadde med oss for det meste korte klær, litt langarma gensre og jeans, men de ble ikke brukt :-) Temperaturen var 30 selv om det var overskyet.

Vi kommer nok til å reise neste høst også. Dessuten er det jo slutten av sesongen for alle de som selger klær, vesker o.l, og de selger ut ting til mye lavere pris enn i høysesongen.

Det benyttes både euro og tyrkiske lire. Sist år fikk vi beskjed om at det var rimeligst for oss å benytte tyrkiske lire. Dette året brukte vi litt begge deler. De fleste priser ble oppgitt i euro, men i minibanken der vi bodde fikk vi bare ut tyrkiske lire. vet ikke hva som svarte seg mest...

Det du må huske på når du skal lande på Antalya flyplass er at du må betale for et visum når du lander. Det er ikke mulighet til å ta ut penger på flyplassen før du kommer til denne visumskranken, så du må veksle på forhånd. Visumet koster 15 euro pr pers.

Skrevet

Tusen takk for så utfyllende svar "PIKEN PÅ LANDET". Gleder meg til å komme vekk fra kulden.

Skrevet

Bare hyggelig :-) God tur!!!

Skrevet

Takk for det. Hva slags mat er det der egentlig?

Skrevet

En ting til, hvor mye baggasje kan man ta med seg per pers. Vi er 2 voksne og en 4 åring.

Annonse

Skrevet

Vi skal faktisk bo på dette hotellet Paradiso Verde i Antalya.

Skrevet

Jeg har vært i Side og Alanya.

20 kg bagasje, innkludert håndbagasje.

Det lønner seg å betale med lira i Tyrkia. Ta med kontanter i tilfelle dere ikke finner minibank med en gang. Vi pleier å ha med euro og kr. Pass på å ta ut penger i minibanker som er tilknyttet (åpne)banker i tilfelle den skulle finne på å sluke kortet ditt (snakker av erfaring her :)

God tur!

Skrevet

Takk for tipset, skal jammen meg veksle noen penger før vi reiser. Det med bankkort skal passe på det ja, hva skal man liksom gjøre når minibanken sluker kortet. Ferien totalt ødelagt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...