Gå til innhold

ja da var d avgjort....

Anbefalte innlegg

Skrevet

i stedet for 50 min og ca 6 mil til sjukehuset når den tid er inne, må eg kjøre i ca 3 timer+ferje, for å få føde...

ja og d er jo en koselig liten tur når riene står på som verst.

og ferja er jo ikkje akkurat den som går døgnet rundt

er d mulig???

legge ned fødeavdelinger???

blir såååååååååååååååååå siiiiiiiiiiiiiiiiiint!!!

http://www.fjt.no/nyheter/article276123.ece

sogn og fjordane på sitt beste... styret i helse førde?? blææææ

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, tenk på hvor stor bonus styret får for dette...

Ikke rart at ingen vil bo i distriktene.

Skrevet

Ja, det er ikke anna enn tragisk. Fødte på Eid sist, og hadde et fantastisk opphold. Stille og rolig på avdelingen, personale som hadde all tid til en. Jeg var faktisk alene til den dagen jeg reiste hjem.

Det blir nok ikke det samme å skulle føde på en stor fødeavdeling neste gang. Hører til KK/Bergen nå, men vurderer faktisk Voss

Men det er vel bare å boikotte Førde og velge Volda? Kortere vei det. Og skal en tolke styret er det nesten så de mener at de i Nordfjord skal reise til Volda. Forstå det den som kan...

Av avstanden å bedømme så bor du i Måløy eller der omkring?

Skrevet

Huff... Hvordan er muligheten for evt helikoptertransport, da, hvis ferga ikke skulle gå? Vet selv om folk som har født på fergeleiet, ikke noe særlig. :( Regner med dere skal få følgetjeneste av jordmor?

Skrevet

førde har helikoptertransport om behovet er der.

men d er lagt opp til at du MÅ ta ambulanse nesten uansett. for ferja står klar dersom behovet er der.

kjørekontoret tar kontakt, når en ambulanse som har utrykning, må den veien,

og d verste er at en kjører forbi nordfjordeid på turen til førde..... oxo legger de ned fødeavdelinga????

og trur d muligens skal være ei jordmor som skal være med på turen.

men 3 tima? i forhold til 1 time?

og nei eg bur ikkje i måløy, men du er ikkje så langt i fra.

men syns d e litt på trynet at om en ikkje kjører til førde, so må en ut av fylket....

Skrevet

flere enn meg dette rammer?

Skrevet

Ferjene skal jo prioritere ambulanser, og kjører evt. ekstra eller snur om en ambulanse med blålys kommer.. Blir det en akutt fødsel kommer luftambulansen. Har forståelse av at det kan bli tøft for noen å må kjøre i 3 timer, men det går jo som regel greit med jordmor som følge og et enda bedre ambulansepersonell...

Er vel heller ikke styret som har "avgjort" dette.. Er vel økonomien, og hadde Helse Førde fått mer penger hadde dette ikke skjedd.

Likevel er jeg glad for at kompetansen i Førde vil bli mye bedre, og vi kan om 5-10 år ta alle slags operasjoner og behandle alle kreftpasienter så de slipper å reise til Bergen.

I andre fylker er det mange som har 3 timer til sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...