Gå til innhold

Hva heter barna deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk, så arti å høre! Æ åsså like annerledese navn. Nilja har æ laga sjøl, så vet ingen andre som hete det. Det har en historie da - e tell minne om superbestemora mi som hadde et veldi gammeldags navn, og dermed ikkje nåkka æ ville oppkalle (Olaug) men som æ brukte å si masse tell: "mor, du e no nill..." (sia æ ikkje kunne si snill da æ va så lita, hehe).. Sånn oppstod det navnet ;) Og Svea har dukka opp fordi pappaen e svensk =) Helt eni me dæ, styre unna trendnavnan!!

Annonse

Alvida heter hun første. Og siden den neste blir ei jente, har vi tenkt Isolde =) Vi likte det med en gang, men min familie lurer på hva galt barnet har gjordt som skal hete det, og farens foreldre må venne seg til det... Men har fått mange tilbakemeldinger om at det er et flott navn.

Vi har det fra historien om Tristan og Isolde, en trist kjærlighetshistorie fra england =) Fint høre andres meninger og =)

Annonse

Hadde faktisk en lærer på videregående som het Ragni jeg. :) For øvrig synes jeg navn som mange umiddelbart opfatter som "gamle kjerringnavn" blir ekstra nydelige på søte småbarn eller unge jenter. Møtte et nydelig lite tvillingpar for et par år siden som het Ingrid og Astrid. Storebror het Knut. Jeg smelta! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...