<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har akkurat fått vite at vikariatet mitt går ut i august 2011 og jeg lurer litt da på hva som lønner seg i forhold til barn nummer to.. Lurer på om det lønner seg å bli gravid nå fortest mulig slik at jeg kan få permisjonspenger fra den jobben jeg er i nå, istedet for å måtte vente til jeg er sikret en ny jobb etter vikariatet mitt.. Jeg vil ikke at mellomrommet mellom barna mine skal bli for stort, men det kan fort bli det dersom jeg må vente til jeg har sikret meg en ny jobb. for jeg får jo permisjonspenger dersom jeg har jobbet seks av de siste ti månendene? så jeg kan egentlig ha termin i november og fortsatt få permisjonspenger? da ha vi ca fire måneder på oss på å bli gravide. sist brukte vi fem..
katrineev Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 kommer jo ann på om du vil ha en jobb å komme tilabke til etter permisjon, eller om du da vil søke jobber. jeg hadde nok kjørt på nå å tatt sjansen på at en spire satt, og søkt jobb på slutten av permisjonen. men dette er jo forskjellig. noen vil jo ha alle brikker på plass før de får barn...
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2010 Takk for svar. Ja, er et lite dilemma det der. jeg tenker at jeg dersom jeg blir gravid nå snart så kan jeg søke på ny jobb i permisjonstiden min dersom jeg ikke blir tibudt en ny stilling der jeg allerede har jobb. jeg er under utdanning og vil være ferdig til sommeren, så jeg tror ikke det vil være noe problem for meg å finne en jobb innenfor utdannelsen min når jeg skal ut i jobb igjen. (jeg utdanner meg til å bli førskolelærer)
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 Er i samme situasjon som deg! mitt vikariat går også ut i august 2011. vi kjører på nå og håper at jeg går ut i permisjon FØR det er over. Men det betyr at jeg har to måneder igjen å prøve i tilfelle.... Hm! Jeg er sykepleier, så er ikke problem å få jobb men.... Vi prøver også på nummer 2 ;D
Happy87 Skrevet 22. oktober 2010 #5 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg også har et vikariat som går ut august 2011 og vi prøver nå..Så lenge jeg får permisjonspenger så er jeg fornøyd..Jobber som lærer så det å få jobb etter permisjon tror jeg ikke skal bli noe problem.. Har fått gode tilbakemeldinger fra arbeidsgiver fram til nå så kan godt hende de har stilling til meg etter permisjonen..Bare å sette igang med en gang og håpe den sitter før det blir termin i januar..
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2010 Jøss, slemt å si det kanskje, men moro at det er fler i samme båt. så dere kjører på nå? jeg tror jeg vil satse på det også. Har ikke fått snakket med sambo enda ettersom jeg fant det ut først istad og sambo er ikke hjemme i dag. men regner med at han ser greia.. for han vil ikke ha så stort mellomrom han heller.. men dere har jo også har jo egentlig mulighet til å få barn i november for å få permisjonspenger? Jeg leste et sted at en litt annen slu måte man kan gjøre, er å bli gravid nå fortest mulig forså å bli sykemeldt før permisjonen går ut. dermed så vil man vel få sykepenger etter vikariatet egentlig er utgått?
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 22. oktober 2010 #7 Skrevet 22. oktober 2010 Vil tro at sykemelding vil gjøre det ja. Men tørr ikke si med sikkerhet. Vi begynte å prøve i september, vi! Håper at det klaffer denne syklusen eller neste, for jeg føler litt press pga den "fristen". Jeg syns også det er kjekt å ha andre i samme båt! hehehe... Vi kjører på!!!!
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. oktober 2010 Da får jeg "henge meg på" sammen med dere. ;P Så får vi krysse det som er for at det sitter tre små spierer snart. Men tar nok litt tid med oss her i huset. slutter jo med pillene i dag, så er ikke i gang før neste måned kanskje.. skjønner det med dårlig tid! Håper virkelig ikke det tar fem måneder denne gangen også. Hvor i landet bor dere?
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 22. oktober 2010 #9 Skrevet 22. oktober 2010 Har ikke gått på piller siden jenta mi ble født, men ble prøver nå i september....trodde det skulle gå sjappt, men har problemer med spotting, så kan ta litt tid her også Jeg er fra Stavanger En du da?
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 22. oktober 2010 Oi, men hvordan har dere unngått å bli gravide på de årene? For jenta di er født i 2006? Har du begynt med folat allerede nå da eller? Har et glass stående fra sist, så vi begynner nok allerede i morgen. Jeg er i fra Østfold jeg, så er et stykke unna.
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 22. oktober 2010 #11 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg prøvde først med p-piller etter fødsel, men følte at hormoner bare tok overhånd av de. Har derfor "hoppet av i svingen" frem til september. Men har da sikkert utviklet spotting på disse årene UTEN p-piller, så ørk, skal til legen på tirsdag for å høre med henne hva hun sier. Mi jente er født i 2006 ja, i oktober hun også! Østfold ja, et stykke unna ja. Har ei god venninne som kommer fra østfold, Kroer!
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #12 Skrevet 22. oktober 2010 Det er litt merkelig det der, for jeg har ikke følt meg vell med pillene etter fødsel, men ville ikke sette inn spiral før jeg fikk en til. Vi har satt oss som mål at vi skal ha to barn nå i første omgang hvertfall. Men rart dte med spottingen altså.. du skulle jo egentlig hatt helt normale sykluser du som ikke har gått på piller på så kang tid. skjønner at du vil høre med lege da. Når i oktober er jenta di født da? Er Kroer i Østfold? ;P Jeg kjenner faktisk en som er utdannet lærer og som er fra stavanger, men som bor i moss nå (eller, jeg kjenner henne ikke, men hun jobber sammen med min samboer). Verden er blitt liten.
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 22. oktober 2010 #13 Skrevet 22. oktober 2010 hun er født den 13 Oktober. Kroer er vel i Ås kommune, om jeg ikke tar helt feil Heldige dere som har Sverige i nærheten Ja jeg burde vel hatt normale sykluser, men jeg vet at fødsel/amming kan gjøre kroppen litt i ubalanse, hormon-messig. At spotting kommer så sjappt etter EL hos meg, betyr vel det at Progesteron-nivåene mine ikke er så høye, tenker jeg! Men det får legen ta seg av Gleder meg bare til å få snakket med henne om det!
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #14 Skrevet 22. oktober 2010 Får håpe at spiren sitter hos deg snart da slik at dere får en lillesøster/bror snart. Lykke til. dette innlegget hjalp meg i hvertfall på hvilket valg vi skal ta.
Happy87 Skrevet 23. oktober 2010 #15 Skrevet 23. oktober 2010 Får si det samme som dere..Er godt vi er flere i samme båt.. Jeg var ferdigutdannet før sommeren og fikk jobb med en gang (samme dag som siste eksamen faktisk) Har ingen barn fra før men ønske har vært stort veldig lenge..Nå som jeg hadde gjort alt i "riktig" rekkefølge så skal ikke det at jobben min bare er vikariat stoppe meg fra å få det jeg ønsker meg overalt på jord... Bor forresten et sted mellom dere to jeg da..Lettere sagt i Telemark..
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 23. oktober 2010 #16 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg ble også nyutdannet til sommeren, og datteren vi har ble nettopp 4 år, så her vil vi ha nummer 2, uansett vikariat eller ei Får legge inn alle aksjer denne pp, nå gjelder det!
Solstråle86 Skrevet 23. oktober 2010 #17 Skrevet 23. oktober 2010 Er også i denne båten Har ingen barn fra før av, men er ferdig utdannet og har vært i jobb ett års tid. I ett vikariat vel og merke men vi prøver likevel. Tror jeg har et ganske stabilt vikariat som blir forlenget med ujevne mellomrom i alle fall.. Leser litt stillingsannonser på finn.no, men klarer ikke helt å bestemme meg for om det er "dårlig gjort" å søke på nye jobber mens man prøver... Har prøvd siden mai, så håper det klaffer snart! Hva tenker dere rundt dette med jobbsøkning?
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 23. oktober 2010 #18 Skrevet 23. oktober 2010 Hadde jeg søkt jobb nå som jeg er prøver, hadde jeg ikke brydd meg! Man vet aldri når man blir gravid, + at det ligger jo litt åpenlyst for oss jenter i "rette alder" for å starte familie. Jeg er 25, har ei på 4 år fra før og er ferdigutdanna, LYSER jo nesten at nestemann skal komme snart Hadde jeg vært gravid, å gikk på jobbintervju, tror jeg nok jeg hadde kjent det litt i magen
Happy87 Skrevet 23. oktober 2010 #19 Skrevet 23. oktober 2010 Nå er ikke jeg i den situasjonen, men jeg visste jo at jeg ville bli gravid ganske raskt når jeg søkte jobb før sommeren..Og jeg sluttet på p-pilla før jeg begynte i jobben.. Å søke jobb mens man prøver synes jeg ikke gjør noen ting.. Håper virkelig ikke det skjer men hvis det dessverre skulle bli sånn at det ikke klaffer med en gang så er det kjipt å ikke ha søkt på en jobb man ønsker.. Man kan aldri vite når man blir gravid og man kan ikke stoppe opp livet fordi man prøver..Vi er i den alderen hvor det er helt normalt å begynne å prøve og det får arbeidsgiver bare ta hensyn til..Man må jo ha en jobb når man er gravid og man kommer jo tilbake etterpå.. Hvis du finner en jobb du liker så søk på den..Så får du ta det som det kommer derfra:)
Happy87 Skrevet 23. oktober 2010 #20 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg mente ønsket å bli bli gravid i nærmeste fremtid da jeg søkte jobb før sommeren.. Jeg er jo ikke gravid..
Mammapudding Skrevet 23. oktober 2010 #21 Skrevet 23. oktober 2010 Vi skal begynne å prøve på nr.2 i desember HVIS jeg får fortsette å jobbe etter nyttår. Har en midlertidig stilling ut året og får ikke vite om den blir forlenget før i midten av november. Har søkt på et års vikariat på jobben, da det er ei som skal ha baby i januar, men vi er mange om beinet, så spørs om jeg får den. Men om jeg får en midlertidig stilling i minst 6 mnd til, så starter vi prøvingen i desember:) Er veldig spent og synes det er tortur å vente helt til november før jeg får vite om jeg har jobb til neste år eller ikke, ikke bare pga babylaging, men økonomisk også! Skal i uansett slutte med minipilla om 10 dager, er da ferdig med siste brettet i pakken og bytter de ut med folat Så skal vi bruke kondom til vi kan begynne prøvinga (Hoppe av i svingen har vi gjort EN eneste gang før, og det resulterte i vår nydelige datter..hehe).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå