Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har vel ikke verdens beste kosthold, selv om jeg trur det er helt greit. Av og til taco og salater, sikkert 5 ganger i måneden. Prøver å spise minimum ett eple hver dag, og gjerne knaske på en gulrot. Vi har kun kylling og fisk som "kjøtt", alltid grønnsaker til middag. Men veldig svak på kveldene, spiser alltid potetløv til tven til kvelden, klarer ikke la være. Leste flere artikler på babyverden.no ang kosthold og ufrivillig infertilitet og påvirkning kosthold har. Fikk vel igrunn ingen pekepin på innhold pr dag o.l, men det stod at riktig kosthold påvirker insulinet og på den måten påvirker eggenes gang. Noen meninger når det gjelder kosthold og ufrivillig infertilitet?
Tuddeli Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 Med mindre du er overvektig, som jo er negativt for fertiliteten, tror jeg neppe potetløvet er utslagsgivende :-) Saken hadde kanskje vært litt annerledes om du erstattet grønnsakene i middagen med potetløv. Så fortsett og kos deg du, tror det er minst like viktig og slappe av og ikke stresse for mye og snu helt om på livet sitt fordi om man er prøver. Mitt motto er forøvrig en gulrot fortært = en sjokolade er lov :-D
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2010 Kostholds programmer, tema i ukebladene og overalt møter man dette med sunt kosthold. Selvfølgelig er dette viktig, men man blir jo litt forvirret også, med noe dårlig samvittighet innimellom:-) Siden jeg ikke er overvektig, veier 68 kg, tenker jeg at jeg holder meg til kostholdet vi har her i heimen. Ser jo også at noen steder anbefales det ikke å spise noe særlig med pasta og poteter for det gir en stor sving i bl.sukkeret. Og kaffe og te skal man jo heller ikke drikke noe særlig av. Blir jo helt tusset hvis man skal følge alle råd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå