Lillemy89 Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 hvilken termin er den mest "riktige" ? min mens termin er : 30 desember tidlig ul termin: 31 desember ordinær ul termin: 4 januar 3d ul termin er 29 desember noen som vet det ?
Ziz Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 Den "riktige". Altså den man forholder seg til er ordinær UL termin, altså 4 januar. Du har ikke store sprikene da
cadence Skrevet 22. oktober 2010 #3 Skrevet 22. oktober 2010 Hos meg viste UL i uke 12 termin 31/10, den ordinære UL 1/11... Ikke store spriket der i gården ihvertfall:)
Plutselig_gravid Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 Man kan vel egentlig aldri vite hva som er helt riktig. Jeg stoler mest på meg selv. Rett og slett pga dette. (forrige svangerskap) Menstermin: 13. mars UL uke 15/16 : 13. mars Ordinær ul: 24. mars UL uke 21: Slutten av FEBRUAR.... Mao hadde terminen min blitt 1 mnd tidligere om jeg hadde vært på ordinær ul i uke 21.... Kan legge til at barnet ble født 2. april..... Ut i fra størrelse, lengde på negler, huden osv så passet hun tidlig ul/menstermin Synes det er veldig ekkelt med stort sprik mellom terminene.. Spesielt når man går så mye på overtid som meg (gjort det med begge to - starter rett og slett ikke av meg selv...)
magica fra tryll Skrevet 23. oktober 2010 #5 Skrevet 23. oktober 2010 Stemte jo bra med ordinær ul,da. Var jo ikke langt over det? Jeg velger å forholde meg til ordinær ul. Poenget er jo at termin er "flytende", det er jo termin om du føder mellom uke 38 og 42. Har selv opplevd å gå 17 dager over ul-termin, og fått et barn som ikke var overtidig da hun kom ut. Termin kunne heller ikke være så feil med tanke på el og mens. Så jeg tenker at dette er et lite mysterium, og at det ikke følger et nøyaktig skjema liksom. Med de 2 siste barna mine har ul-termin og menstermin vært den samme, men den ene gangen startet det dagen før og den andre 5 dager over. Denne gangen har jeg også samme termin, så det blir spennende og se:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå