Gå til innhold

Hva kan man se på ul i uke 15?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var ul i uke 14 med nr 1 etter jeg hadde blødning..

Såg en hel baby der som sprellet voldsomt med ben og armer <3 Jeg fikk se hjerte slå som det skulle og de kunne fortelle meg meg at ved øykekast såg det ut som han hadde det veldig bra der inne og var meget aktiv :)

hadde en i uke 9 oxo med han av samme grunn, bena såg mer ut som en hale da, men så en salgs hodeform :P Fikk se hjerte banke der å og at han bevegde på den lille kroppen :)

Hei!

Man ser som regel om babyen er frisk i uke 15.. Det kommer ann på hvem som utfører undersøkelsen og på utsyret såklart. Jeg hadde en ultralyd i uke 12 med min forrige og da fikk jeg høre at alt var helt perfekt. Når jeg kom på ordinær ultralyd viste det seg at det var langt i fra sannheten og det endte ikke bra. Men denne gangen har jeg fått spesiell oppfølging og da sa dem på ultralyden i uke 13 (var da på St. Olavs, forstermedisinske senter) at det var 98 % sikkert at alt var perfekt denne gangen. SÅ normalt sett skal de se alvorlige avvik i uke 15 :)

de kan vel se de største avvikene på ultralyd i uke 15, men downs syndrom o.l er visstnok lettest å se i uke 12, og nesten umulig å se senere. Men man kan jo se at hjernen er der den skal, at armer og ben ser ut som de skal, og at ting er på rette plassen osv. Men det er jo klart at det finnes jo ingen garantier for noenting som helst, på samme måte som at de kan nesten garantere at det er en gutt du går med, og ut kommer det ei jente. Sånt skjer! Men tror ikke det er noe å bekymre seg for altså!! De fleste går det jo bra med!! og det er nok begrensa hvor store "avvik" det kan være hvis ungen ser helt fin ut på ultralyd!!! :)

Annonse

Utstyret som brukes der er av det nyeste, jeg har vært der før og man får veldig klare og fine bilder :) Jeg vet man ikke har garantier for noe uansett men vil så gjerne vite at babyen er frisk nå som jeg har kommet godt over 1.trimester. Er lei for det som skjedde med deg "MammanTilChristoffer" Vet hvordan det er å miste desverre og det er vel derfor man vil vite tidligst mulig om alt er ok med den lille :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...