yummi with the tummy Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Hei! Er det uheldig hvis man har klart å drikke alkohol når man driver og prøve å få barn for så å finne ut at man er gravid? Eller bør man være helt avholds under prøveperioden
Frøkenfri me 4 troll :o) Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 hei )jeg drikker ikke mellom El å ikm...........ellers så er det vel lov å ta seg et glass å to,det skader jo ikke .o)
lille.pudding Skrevet 22. oktober 2010 #3 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har lest et sted at pr 2 enhet m alkohol minsker sjansene for å bli gravid med opptil 60%... jeg tenker at det er helt sjukt mye...
Mamma til 2 prinsesser:-) Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg drikker heller ikke i ELperioden, men de to ukene utenom dette, kan jeg godt ta en fest.
lille.pudding Skrevet 22. oktober 2010 #5 Skrevet 22. oktober 2010 Det kom litt feil ut... Det står: Fruktbarheten er heller ikke glad i alkohol. Svensk forskning viser at om du drikker to enheter alkohol hver dag, minsker sjansen for å bli gravid med 60 prosent. Altså er det moderasjon som er nøkkelen til god fruktbarhet.
Litj-Karin Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg ville holdt meg unna for å ha størst mulig sjanse. Har selv vært gjennom assistert befruktning, og har blitt anbefalt av legene å ikke drikke alkohol i samme syklus som innsett av egg, da det nedsetter sjansene med en tredjedel. Det påvirker visstnok eggkvaliteten. Har du ingen problemer med å få barn på naturlig vis, spiller det kanskje ikke så stor rolle, men når det er så mye som skal klaffe i en og samme syklus er man avhengig av å ha optimale forhold.
katrineev Skrevet 22. oktober 2010 #7 Skrevet 22. oktober 2010 et glass går vel, men behøver kanskje ikke bli helt apekatt på fest og husk. menn som skal lage barn bør ikke drikke. for da blir sæden litt sløv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå