Gå til innhold

Drikke alkohol når man prøver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det uheldig hvis man har klart å drikke alkohol når man driver og prøve å få barn for så å finne ut at man er gravid? Eller bør man være helt avholds under prøveperioden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :o)jeg drikker ikke mellom El å ikm...........ellers så er det vel lov å ta seg et glass å to,det skader jo ikke .o)

Skrevet

Jeg har lest et sted at pr 2 enhet m alkohol minsker sjansene for å bli gravid med opptil 60%... :o

jeg tenker at det er helt sjukt mye...

Skrevet

Jeg drikker heller ikke i ELperioden, men de to ukene utenom dette, kan jeg godt ta en fest.

Skrevet

Det kom litt feil ut... Det står:

Fruktbarheten er heller ikke glad i alkohol. Svensk forskning viser at om du drikker to enheter alkohol hver dag, minsker sjansen for å bli gravid med 60 prosent. Altså er det moderasjon som er nøkkelen til god fruktbarhet.

Skrevet

Jeg ville holdt meg unna for å ha størst mulig sjanse. Har selv vært gjennom assistert befruktning, og har blitt anbefalt av legene å ikke drikke alkohol i samme syklus som innsett av egg, da det nedsetter sjansene med en tredjedel. Det påvirker visstnok eggkvaliteten. Har du ingen problemer med å få barn på naturlig vis, spiller det kanskje ikke så stor rolle, men når det er så mye som skal klaffe i en og samme syklus er man avhengig av å ha optimale forhold.

Skrevet

et glass går vel, men behøver kanskje ikke bli helt apekatt på fest :P

og husk. menn som skal lage barn bør ikke drikke. for da blir sæden litt sløv :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...