Løvinna30 Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Min lillegutt har blitt 3 mnd nå, og kanskje jeg skal begynne å tenke så smått på velling / grøt? Er velling tynn tynn grøt? Fortell meg gjerne litt når og hvordan dere gjorde det... :-)
2010 Mammaen Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg prøvde grøt for første gang i går (gutten min er 5 mnd). Det gikk IKKE fint for å si det sånn. Han brakk seg av det og fikk rett og slett det ikke i seg. Laget grøten med vanlig tykkelse. Må nok prøve noen ganger til :-) Må sies at jeg synes grøten var kjempegod ;-) Det var hirsegrøten til Holle. Velling er tynn grøt ja. Det anbefales å vente til de er 4 mnd før de får grøt, men om babyen får mme og drikker mer enn anbefalt kan de vel begynne så smått med velling litt før 4 mnd. Du kan enten servere vellingen på flaske med en velling-tutt, eller gi på skje.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 22. oktober 2010 #3 Skrevet 22. oktober 2010 Hei. Jeg begynte med tynn grøt (mais) for 1,5 uke siden på 3mnd dagen. Han elsker grøten. Har gradvis gitt mere og tykkere grøt som jeg har blandet litt sviskepure i. Har ikke hatt problemer med avføringa. Til uka er han oppe i en halv porsjon (0.5 dl) og innen 4 mnd, full porsjon og kommer da til å begynne med middag i tillegg. Han får mest mme, men morsmelk av og til. Jeg har hele tiden gitt på skje, og det fungerer kjempefint.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 mini fikk også første gang da han var 3 mnd. Gikk kjempe fint. Fikk grøt. Nå er han 6mnd og elsker grøt:) Gikk gradvis opp i porsjon, så til måltid nr to før vi gikk opp til fulle porsjoner. får formiddag og kveld:) ingen problem med magen her, men han fikk svisker ved siden av:)
Canari Skrevet 22. oktober 2010 #5 Skrevet 22. oktober 2010 Begynte med grøt (maisgrøt med banan) for en uke siden (1 uke før 4 mnd). Allerede tredje dagen elsket han det, får nesten halv porsjon nå (0,4 dl men litt tynnere). Har litt vondt i magen, urolig om kvelden, men litt bedre i dag. Begynner med malt i grøten i morgen. Tarmen må vel bare venne seg til det. Jeg fortsetter med halv porsjon formiddag en uke til, så skal han også få en halv persjon kveld, håpet er bedre netter. Så begynner med middag og frukt deretter igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå