Gå til innhold

Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ei eg kjenner sa at jordmor hadde fått tak i d for henne, ved hjelpemiddelsentralen i kommunen.

ho hadde stor hjelp av sitt laken.

kan kanskje høre med en fysioterapeut, eller steder der de selger bekkenbelter o.l.

Jeg innbiller meg at det må være innmari enkelt å lage noe lignende disse laknene selv etter å ha brukt et slik på sykehuset...

Ta en gammel sovepose og vreng den. Så klipper du av toppen og bunnen, slik at du har en ring som er glatt inni. Denne kan du skli avgårde med i senga så lett som bare det..:) Kan jo også være lurt å sy igjen der du klipper da...

www.handicare.no har et glidelaken som heter wendi lett som er beregnet på mennesker som har problemer med å snu seg i sengen.

www.etac.no har noe av det samme. Søk på "glidelaken" (google funker også!)

Jeg syns du bør ta en telefon til ergoterpeut eller hjemmesykepleien i kommunen, evnt jordmoren din og si du har bekkenløsning og ønsker easy glide eller tilsvarende. De søker på det til deg og det skal ikke ta lang tid før du får et (forhåpentligvis nytt eksemplar!)

Syns ikke du skal betale for dette selv da glidelaken er et hjelpemiddel som skal bedre ditt funksjonsnivå i hverdagen!

Hilsen en ergoterapeut :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...