Gå til innhold

Dersom man ammer som før, men i tillegg gir en flaske mme til kvelds..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fullammer man fortsatt da? Eller er det da delamming, selv om man ammer like ofte? Jeg tenker da på amming som prevensjon, hvordan det vil bli påvirket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er å regne som fullamming det da, for mme kommer jo bare som ekstra tillegg!

Men vil ikke anbefale deg å stole på det som prevensjon allikevel..... Har en venninne som ble gravid når første var 5 mnd selv om hun fullammet.

Og selv var jeg hos gynekologen da mini var 9 uker for å sette inn spiral, og da viste ultralyden store eggposer som var klare til å slippe egg

(fikk forresten mensen i dag,mini er 12 uker i morgen) og jeg fullammer (8-12 ganger i døgnet) så da har jeg hatt eggløsning for en uke siden!!

Skrevet

Man fullammer kun når barnet ikke får noe som helst annen føde. Bittespå smaksporsjoner teller ikke,. Men får barnet en flaske om dagen, fullammer man ikke.

Skrevet

Ser at ikke alle er helt enige her, så jeg føler meg fortsatt like klok..får vel ta meg en tur på helsestasjonen og høre litt. :)

Skrevet

Dette med fullamming eller ikke er vel et definisjonsspørsmål :-)

Om smaksprøver eller litt tilleggsmelk har noe å si for når mnstruasjonen kommer tilbake, er et annet spørsmål, og det er vel heller tvilsomt, hvis det er veldig lite ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...