Sierra Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Fullammer man fortsatt da? Eller er det da delamming, selv om man ammer like ofte? Jeg tenker da på amming som prevensjon, hvordan det vil bli påvirket.
Nicoline3 Skrevet 23. oktober 2010 #3 Skrevet 23. oktober 2010 Er å regne som fullamming det da, for mme kommer jo bare som ekstra tillegg! Men vil ikke anbefale deg å stole på det som prevensjon allikevel..... Har en venninne som ble gravid når første var 5 mnd selv om hun fullammet. Og selv var jeg hos gynekologen da mini var 9 uker for å sette inn spiral, og da viste ultralyden store eggposer som var klare til å slippe egg (fikk forresten mensen i dag,mini er 12 uker i morgen) og jeg fullammer (8-12 ganger i døgnet) så da har jeg hatt eggløsning for en uke siden!!
Canari Skrevet 23. oktober 2010 #4 Skrevet 23. oktober 2010 Man fullammer kun når barnet ikke får noe som helst annen føde. Bittespå smaksporsjoner teller ikke,. Men får barnet en flaske om dagen, fullammer man ikke.
Sierra Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2010 Ser at ikke alle er helt enige her, så jeg føler meg fortsatt like klok..får vel ta meg en tur på helsestasjonen og høre litt.
Canari Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Dette med fullamming eller ikke er vel et definisjonsspørsmål :-) Om smaksprøver eller litt tilleggsmelk har noe å si for når mnstruasjonen kommer tilbake, er et annet spørsmål, og det er vel heller tvilsomt, hvis det er veldig lite ekstra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå