Gå til innhold

Da tror jeg plagene begynner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg begynt å få vondt! Altså, er ikke redd for at fødselen er i gang, men nå kom smertene.

I går kveld begynte bekkenet å krangle, og jeg fant ingen stilling som ikke fikk smerten til å stråle ned i høyrebeinet.

I dag har jeg ikke kommet meg ut av sofaen mer enn høyst nødvendig pga smerter og stikkinger i magen og bekkenet. Magen kjennes muskulært, så jeg regner med det er livmoren som strekker seg...

Kynnerne har blitt kraftige og kommer ofte og av ingenting. Føles nesten som om magen er konstant hard! Får mensmurringer i ryggen og litt krampeaktige smerter i magen når de kommer (men de er ikke regelmessige altså, det har jeg sjekket!).

Var på kontroll på sykehuset på onsdag, og der sjekket de livmorhalsen siden jeg er i en risikogruppe for å føde tidlig, men alt så bra ut. Så jeg er ganske rolig i forhold til det :)

Er kun uke 29, kan jeg forvente at det blir sånn resten av svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer vel fra person til person hvordan det blir med disse plagene, men det med at magen strekker seg kommer nok ikke til å være konstant.

Bekkenløsningen er det nok verre med, men kanskje det hjelper å vite at jeg hadde grusom bekkenløsning omtrent fra uke 28/29 og kanskje halvannen måned derfra, men nå (er i uke 39) har jeg vært et par uker uten å kjenne spesielt mye til den (litt om natten og når jeg har sittet stille lenge og sånn, men absolutt ikke så ille at jeg ikke kan gå). Så det er håp.

Også har du jo bare 11 uker igjen til termin :)

Skrevet

Hadde jublet jeg om min bekkenløsningen hadde begynt i uke 29. Her begynte det i uke 6, og hatt alvorlig vondt fra uke 10... Takk gud for at jeg bare har 10 uker igjen, i hvert fall når legen gang på gang konstaterer at dette er noe vi bare må leve med (selvsagt gjøre øvelser), og se frem til en bedre hverdag etter fødsel..

Skrevet

Uff, ja det forstår jeg godt at er både vondt og plagsomt.

Jeg skal overhodet ikke klage, jeg har hatt et fysisk bra svangerskap så langt, så at jeg får litt vondt nå er egentlig bare en bekreftelse på at nå nærmer jeg meg slutten :)

Håper du får kommet deg greit gjennom de siste ukene og fødselen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...