Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ideer for mer variert matpakke/ bhg? her går det i skive mest, noen ganger pølse, miniost, fiskekake. Hva pakker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har allerede noen gode ideer ser jeg. Fiskekake og forskjellige middagsrester er fint å ha med.

Jeg prøver å lage varierte matpakker til jenta mi, her er noen tips om hva som er populært her:

-forskjellig pålegg på hver halvskive. Av og til har brødskivene morsom fasong (pepperkakeform).

-tørket frukt og nøtter, joghurtnøtter osv.

-bruker mye nestle/hipp sine fruktmosbegere som alternativ til joghurt.

-frukt/grønnsaker delt i småbiter i en egen liten boks er veldig stas og det som er litt fint er at om det er i småbiter i en søt boks så spises stort sett hva som helst. Mango, eple, druer, oliven, avocado, cherrytomater, paprikastrimler, kiwi terninger, blåbær er noen ekspempler på hva jenta mi liker å ha med seg.

-smoothie er veldig populært.

-et par havrekjeks med pålegg på kan være godt i blant

-en liten omelett

Skrevet

Ja det er kun fantasien som setter grenser... og min sønns særheter. Jeg har prøvd mye forskjellig, men han vil kun ha yoghurt og brødskiver. De får frukt i bhg.

Hva med å ha fullkornspasta med en ss pesto rørt inn. Smaker godt alene, men kan også blandes med biter av fiskepudding.

Cornflakes/ frokostblandinger, hvis bhg serverer melk.

babybel liten gulost- faller i smak hos oss.

hardkokt egg kan fint sendes med. Personalet hjelper sikkert til med å skrelle.

Skrevet

Storetulla vil bare ha to skiver med skinkeost og salami, så der er det ikke noen vits i å være fantasifull:)

Lillemann derimot, han spiser alt mulig. Lager ofte spyd (bruker grillspydpinner i tre, deler dem i passe lengde) med ulike frukter, biter av brie eller annen ost, røykalaks, fiskekaker, karbonader, tomat...ja, egentlig alt som kan stikkes på pinne:)

Han liker og omelett, pasta, grønnsaksstrimler, grove fibervafler, matmuffins, polarbrød, vanlig brød, loff, rundstykke, pannekakerester med bacon, egg, knekkebrød, kavring med brunost, fruktsalat med rosiner, yoghurt med havregryn, horn med ost og skinke, pizzasnurr, middagsrester som stekt laks, små fiskeboller, kokte grønnsaker, kyllingbiter i salat, mais osv osv....

Alt som kan spises kaldt kan pakkes i matpakka. Jeg kan godt pakke med en halv hvetebolle og vanlige vafter med syltetøy innimellom og:)

Skrevet

Vi har en liten matboka inni matboksen til frukt eller nøtter. Ellers slenger jeg alltid med to cherrytomater etter at jeg fant ut at ungen elsker det. :) Brødskive når vi har husket å bake, ellers blir det plutselig omelett eller vaffel med pålegg. (ikke så sunt, men jeg prøver å gjøre den litt grov..)

Skrevet

Jeg skriver menyer til bhg, dette er meny for neste 10 dager ;-) :

Potet og løkomelett, skinke, grissini og bønner

Makaronistuing, bacon og erter

Grovt rundstykke, spyd m cherrytomat, ost, kjøttbolle, agurk, gul paprika, skinke

Grove muffins, forskjellige oster, valnøtter og salat

Fullkornspasta og stekte grønnsaker, i soya og hvitløk, grissini og agurk

Grove lapper, rørte blåbær, agurk og knaskerøtter

Brød med fiskekaker, posjert egg og babymais

Grovt rundstykke, eggerøre, sukkererter, jordbær

Salat, risbolle, kjøttbolle, crabstick, gulrot, salatbønner

Formet arme riddere, mais, blåbær og pinjekjerner

Ellers har de med frukt hver dag og youghurt noen dager i uka..

Skrevet

lager du virkelig så mye mat som dette til matpakken? spiser barna dette til frokost? eller har de det som lunsj?

ungene mine spiser kun frokost fra matboksen sin.... lunsj får de i barnehagen...

jeg har en slik matboks fra tupperware som har mange forskjellige rom.... oppi der putter jeg noen skiver, ev toast. så har de et lite rom med cheeriose ( sånn frokostblanding)... kjøper den med bare havre eller hva det heter. det er det beste de vet å spise, og da uten melk....

så har jeg kanskje noen rosiner i den ene, eller litt forskjellig frukt, jordbær, blåbær, tomater osv....

Skrevet

De spiser det til lunsj og det er ikke snakk om store porsjoner :-)

Jeg har veldig tynne barn som ligger langt under percentilskjema (ekstrempremature og dysmature)

Jeg får i dem mer mat ved å ha litt fristende matpakker.

08.59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...