Linnymor_87 Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Yay, endelig har jeg min lille prinsesse i armene Hun kom som ei kanonkule natt til søndag 17. oktober Jeg hadde gått hele lørdagen med mensmurringer som var litt sterkere enn de jeg pleide å ha.. Men jeg hadde hatt det før, og da hadde de gitt seg med en gang jeg gikk og la meg, så jeg tok det ikke seriøst.. Det eneste jeg tenkte var "å herregud, en hel dag med 'lure-rier' igjen.. Great!" Vi hadde besøk av svigermor og ei venninne av henne den dagen, og de lurte på om jeg kjente mye liv. Jeg tenkte meg om og kom fram til at det var vel ikke den mest aktive dagen vesla hadde hatt og da sa svigermor "ojoj, det er stille før stormen!" Jeg tenkte bare, ja særlig.. Er lov å drømme... Litt utover kvelden begynte jeg å få en litt rar følelse i magen, ikke noe vondt, men jeg kjente bare at noe var... annerledes... og smertene hadde blitt litt verre... Jeg tenkte at det var nok kanskje best å være obs nå..... Og jeg hadde nok rett i det.. Plutselig var det ganske så vondt og jeg sa til samboer at om han ville sove før det skjedde noe måtte han legge seg med en gang.. Men det rakk han ikke, for akkurat da fikk jeg noen veldig intense smerter og det var ikke lenger noen som helst tvil om at nå kom hun ut!! Jeg gikk inn på en rieteller og fant ut at her kom de tett!! 2-3 min mellom hver rie som hver varte nesten 1 min... Samboer ringte sykehuset, jeg ringte mamma og ca kl 02:30 var vi ute i bilen med pappa som sjåfør, mamma ble igjen hjemme hos oss for å passe vordende storebror. Vi måtte stoppe en gang på vei til sykehuset, for jeg måtte spy! og vi hadde ikke før stoppa bilen så kom det opp.. Heldigvis var vi ikke så langt unna sykehuset da... Jeg ankom føden på Ahus ca kl 03:00 og kom meg opp i fødesenga etter å ha svart på noen spm om rier og vannet og sånn... Så var det å finne en stilling, jeg prøvde å ligge på siden men fant fort ut at ryggen var et bedre alternativ for meg.. Jordmor sjekket åpningen og jeg ble nesten litt redd da hun fortalte at det var 9 cm åpning!! Hun måtte ta vannet, for det gikk ikke, og så snart hun hadde gjort det kom pressriene noe helt syyyyyykt... De var veldig veldig harde og intense, og den ene gangen ville ikke ria slippe så jeg bare lå og pressa og var sikker på at jeg skulle sprenge en blodåre et eller annet sted.. På presset etter den store ria kom hun ut... Med navelstrengen 3 ganger rundt halsen!! Men hun hadde det bra Og mor fikk ingen rifter =D Så kl 04:02 søndag 17.10.10, dagen før termin, kom hun.. Min lille Isabella, 52 cm lang og 3290 g tung Nå koser vi oss hjemme med stolt far og stolt storebror og får nok huset fullt i helgen hehe, godt man har bakt på forhånd!! Sender fødestøv til alle som vil ha!! Lykke til jenter!! =D
Baby Bliss Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 Gratulerer så masse med en liten prinsesse!! KOS dere masse!!
cadence Skrevet 22. oktober 2010 #3 Skrevet 22. oktober 2010 Gratulerer så utrolig masse!! Kos dere:) *samler fødestøv til søndag*
RampeguttFårLSøster*HØYGRAVID* Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 ntåååååå -GRATULERER!!!! Hørtes ut som en drømmefødsel det her da!
Linnymor_87 Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2010 det gikk veldig veldig fort... hehe, flaks for meg at jeg hadde bestemt meg for å gjøre det uten smertestillende for det hadde de nok ikke rukket å gi meg.. hehehe
Jenny_m Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 GRATULERER Kjempe fin fødselshistorie.. Merker jeg gleder meg mer og mer litt lillemann kommer ut når jeg leser om sånne som deg Kos dere masse i tiden framover
Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 22. oktober 2010 #7 Skrevet 22. oktober 2010 Gratulerer med den lille prinsessen og veloverstått(rask!) fødsel Ønsker dere masse lykke til Super til meg enda litt fødestøv(jeg må da snart ha samlet nok vel?Hehe)
Miessi Skrevet 22. oktober 2010 #8 Skrevet 22. oktober 2010 Gratulerer så masse:) Håper fødestøvet når helt hit og at jeg også får like fort fødsel som det du fikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå