Gå til innhold

spm om amming. Noe som gjør at man kan øke/minske produksjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet at det har mye og si hvor mye hun ligger til brystet. Har prøvd å øke melkeproduksjonen min men vet ikke om det har hjulpet. Kjenner ikke den berømte melkesprengen lenger og føler nesten at de er tomme.. He he Hun er snart 3 uker gammel. Flere som føler det slik?

Og er det noe mat/drikke som hjelper på produksjonen? Evnt motsatt også,kanskje jeg spiser/drikker noe som hemmer produksjonen, hva vet jeg? Flott om noen kan hjelpe meg litt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nattamming er fint for produksjonen.

Prøvd å pumpe deg?

Stress virker hemmende, mens søvn og nok mat er positivt.

Om du kan er det lurt å sette av noen dager for å øke prod. Legg barnet til ofte, sov masse og sørg for å få i deg sunn mat.

HAr hørt at det er en nesespray som får melken til å strømme lettere- google det så finner du nok ut hvilken.

Om mat vet jeg ikke annet enn generelle anbefalinger om sunne ,regelmessige måltider. Lykke til?

Skrevet

Du må ikke tenke så mye på dette med melkespreng! Melkemengden stabiliserer seg og tilpasses babyen så det trenger ikke bety at u har for lite melk! Dersom babye din legger på seg som den skal så har du iallefall nok melk!

Min gutt er nå 3 mnd, å jeg har bare sjikkelig spreng til andre måltid om morgenen, da har den ene puppen gått 12-14 timer å da kjennes det! Hender jeg ligger våken i sengen å bare håper at gutten snart skal våkne å tømme litt!

Pass på å drikk mye vann vertfall! Det har jeg merket, at han strever litt mer med spisingen om jeg drikker lite en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...