Gå til innhold

Akk, etter å ha fått to tette må jeg begynne å tenke på prevensjon igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lovet meg selv å ikke begynne på P-pille igjen, var en lettelse å ikke være hormonpåvirket da jeg sluttet etter mange års bruk. For ikke å snakke om sexlysten som virkelig tok seg opp.

Nå har vi fått to tette, hvor yngste er 6 uker. Mannen er veldig bestemt på at det ikke blir flere barn, men jeg skal nok få overtalt han til tredjemann;) MEN det er lenge til! Så nå trenger vi prevensjon. Og jeg har ingen erfaring bortsett fra pilla.

Hva skal jeg begynne på som ikke dreper sexlysten? Trenger det lille jeg har av lyst med to små og hektisk hverdag;) Hihi..

Må nevne at jeg også ammer...

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Mens man ammer -og så tidlig etter fødsel, så har man vel bare to valg- minipillen (ceracette f.eks?) eller p-sprøyte? Hormon- eller kobberspiral kan også brukes, men anbefales først tre mnd. etter fødsel tror jeg.

Eller du kan bruke kondom eller pessar da:)

Hør med legen din du:)

Skrevet

Jeg skal få satt inn kobberspiral 8 uker etter fødselen. Harr hatt det før også og var veldig fornøyd. Prevensjon med hormoner har ikke vært bra for meg (les: vektøkning).

Skrevet

Jeg ville heller ikke begynne på piller igjen, så Jeg satt inn kobberspiral. Har en sånn computer, men den kan brukes først fra man har regelmessig syklus, og det tok 8 mnd sist gang! Så jeg bruker denne i noen år før jeg begynner med den igjen. Veldig greit, ikke noe ubehag eller blødninger, hadde ikke fått mensen tilbake enda heller, var vel 9 uker etter fødsel den ble satt inn.

Skrevet

Jeg kan også anbefale kobberspiral. Har akkurat fått satt inn igjen etter andremann. Du kan ha den i inntil 5 år, veldig lett å ta den ut, du slipper alle hormonene og blir lett gravid igjen :)

Skrevet

Hos meg tok cerazette knekken på det meste av sexlyst.... Pluss at jeg hadde mesblødning ca annenhver uke..... Men jeg vet den fungerer for mange, er faktisk en del som ikke får mens i hele tatt på den. Var vel det jeg håpet på og, men det ble bare ti ganger verre enn det pleier å være:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...