Hera_75 Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 ...har dere også smerter i brystene? Jeg har stikkende smerter som kommer forut for at brystene begynner å lekke. En liten stund etter stikkingen kan jeg alltid klemme ut masse melk.. Skal det være sånn? I så fall vil det jo bli sinnsykt vondt når melkeproduksjonen starter for fullt. Eller kanskje ikke? Er forresten i 32 uke.
Baby Bliss Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 36+4 her, men har hatt råmelk ganske mange uker nå. Har også hatt endel småverking, men kan ikke si jeg har lagt merke til om det kommer før eller etter at det lekker (litt). Lekker mest om natten når jeg ligger på siden og brystene "kommer i klem". Men jeg har fått beskjed om å ikke klemme på dem siden det stimulerer melkeproduksjonen...
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 22. oktober 2010 #3 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har litt melk, men lekker ikke så mye (ennå) - 39+3. Men jeg kjenner igjen stikkingen fra jeg ammet sist, det er denne utdrivningsrefleksen du kjenner. Og ja, det kan bli ekstremt vondt de første dagene når melka kommer for fullt etter fødsel - jeg hadde feber og full "pupp" (haha) sist, uten at jeg hadde brystbetennelse el.l. - men jeg måtte massere de masse for å ikke få opphopninger og kuler i melkegangene. Tror ikke du bør drive å klemme for mye på dem nå før fødsel, det kan resultere i mer lekkasjer pga økt produksjon (du trenger jo ikke melka ennå hehe), og etterhvert maserier, og de vil du ikke ha for mye av...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå