Gå til innhold

De forbanna kafferestriksjonene....jeg VIL ha en kopp til uten dårlig sakvittighet!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke lyst på kaffe lenger - i det hele tatt!!! Sist jeg gikk gravid måtte jeg ha en kopp med en eneste gang jeg kom på jobb.

Prøv koffeinfri kaffe. Har ikke smakt det selv men kanskje det smaker det samme?

ah, det har jeg ikke tenkt på:) Tusen takk! Skal se om jeg finner det i butikken i dag.

Jeg har ikke noe problem med å være restriktiv med andre ting, men akkurat kaffen er så vanskelig. Jeg vet jo at det sikkert bare er noen dager eller et par uker igje før den samker pyton, så jeg tenkte å nyte den så lenge jeg kan:) Koffeinfri espresso smaker godt, så jeg kan jo kjøpe til min Bialetti og lage latte hjemme. Det er jo ingen dum erstatning til presskanna:=)

Luksusproblem..

Hvorfor kan man ikke drikke kaffe? Jeg gjorde det i mesteparten av forrige svangerskap helt til halsbrannen tok helt overhånd og jeg MÅTTE slutte pga det.

Har dilla på iskaffe.... huff da..

Det er visst ikke bra med for mye kaffe. Så tidlig kan store mengder i verste fall føre til spontanabort...

Nok med skremselspropaganda... Selv har jeg unnet meg en kopp eller to hver dag så lenge jeg har lyst på. Nå om dagen er jeg så trøtt på jobb at jeg MÅ ha litt kaffe for å fungere! Men jeg vet også at kvalmen vil overta snart og da blir det slutt! :-)

En kopp eller to kan IKKE være farlig!! (Selv drikker jeg te i tillegg, faktisk, men har nå kjøpt en urtete for å ikke få i meg for mye.)

I mitt forrige svangerskap drakk jeg kaffe latte til det tøt ut av ørene mine. Bodde i London i begynnelsen, og var innom Starbucks opptil flere ganger om dagen, og hadde meg dobbel espresso- kaffe latte. Min sønn ble født på termin og var 3500 g. Hørte jo at det ble anbefalt å holde nede forbruket, MEN det er jo lov å tenke litt selv og, mente jeg. Så så lenge min kropp fikset det, så gjorde/ gjør jeg som jeg vil. Tenkte faktisk aldri på at det kunne føre til abort. For det er SÅ mye som gjør det, derfor valgte jeg å ta hele tanken bort fra mitt hode.

Nå har jeg ikke kommet dit at jeg lurer på hva jeg kan spise eller ikke spise. Det tar jeg etterhvert. Sunn fornuft er jo lov, ikke sant?

Annonse

Det var mest frodi jeg gjerne drikker mye mer enn en eller to kopper og at det var restriksjonen i seg selv som plaget meg:) Jeg drikker og endel te, så har kjøpt koffeinfri. Jeg drikker kaffe hevr dag, men er svært forsiktig nå i starten:) Siden trenger jeg ikke å tenke så mye på det, men er nå i uke 6...

Snart tar vel kvalmen bort alle gleder, så da er det bare å kose seg så lenge man kan:)

Drakk mye kaffe selv i forrige svangerskap, men nå er jeg mer opptatt av at dette skal gå bra enn sist. Så vet jeg jo at ingen skyter meg om jeg drikker mer enn hva som er anbefalt. Noen dager drikekr jeg mer, andre dager mindre. Det er jo bare opp til meg selv:)

Skrev dette noend ager etter at jeg hadde funnet ut av at eg var gravid og det kom som et sjokk.

Var ikke ment som en pekefinger, altså. Snakket helst for min egen del, og min erfaring med det. Men vet jo at noen ønsker å være på den sikre siden, og holder seg konsekvent borte fra alt som står på lister over fyfy for gravide. Og jeg ser IKKE ned på de som er forsiktige. For det er veldig lov.

Enig at kvalmen kommer nok snart og tar de fleste gleder. For meg, så funket det med kaffe latte. Det tok de værste kvalmetoktene fra meg. Til halsbrannen kom, selvfølgelig :)

Tok kaffen vekk kvalmen? You lucky girl! Jeg mistet lysten på både latte og min yndlingste Twinings Earl Grey. Kunne ikke engang se den i butikkhyllene uten å brekke meg.

Ellers spiste jeg både røkelaks og spekeskinke i små doser, det kommer jeg nok heller ikke til å gjøre nå. jeg vet ikke hva som er grunnen til at jeg er mye strengere medmeg selv nå, men jeg er vel mamma inni meg og vet at jeg har en babay, ikke en alien, i magen? muligens...

Jeg lever igrunn som før..., MED min kaffe morgen og ettermiddag:)

Har en eller annen formening om at den lille lever så beskyttet inni der, at det er trygt..:)

Kaffe er nevnt som EN risikofaktor. Andre ting er nattarbeid, røyking, undervekt og stress for å nevne andre ting som MULIGE årsaker til en event.abort....

Man må jo se sin livsstil som en helhet eller????

Selvsagt holder jeg meg unna alkohol, men ellers tror jeg at det å leve vanlig er sunnest og best:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...