Lille meg -<3 Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Datteren vår er 7,5 mnd, hun veier akkruat nå 7 kg og er 66 cm lang. Alle bemerker at hun er så "litta". Ser jo at hun ikke er blant di største, heller ei når det gjelder gj,snitt skjema hos helsesøs er hun blant di største. Spiser fast føde og får pupp.. Akkurat passe synes nå jeg... Hva med deres barn?
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har en datter på litt over 5 mnd, og hun veide 7110g og var 64cm på 5mnd kontrollen. Jeg ammer, og hun får grøt til kvelds, og mos til lunsj. Så kanskje hun ikke er så stor til å være 7,5 mnd, men bare hun trives og spiser godt, så ser jeg ikke problemet. Folk skal alltid ha noe å kommentere på synes jeg. SÅ lenge ikke HS sier noe, ville ikke jeg bekymret meg noe over det
Lille meg -<3 Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2010 Hun legger på seg og vokser etter sin egen kurve som di sier, men får også høre av heilsesøster hvor viktig det er med mat. Vi prøver hele tiden,hun spiser grøt til frokost,lunsj, middags mat og kveldsmat. Pupp i tilegg. Men hun er nok ingen storspiser heller. Våres andre datter var også slik, men ikke guttene. Prøver å si det, men men... Alle vokser jo forskjellig og hun ser godt ut, det sier alle...
mamma00 Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 Altså, noen skal være lange og andre ikke fullt så lange. Jeg kan ikke skjønne hvorfor babyer på død og liv skal være like når voksne absolutt ikke er det. Datteren din høres helt fin ut synes jeg, og vekten virker da ganske bra til lengden - hun er vel litt slank, men ikke veldig, og noen skal da være slanke også! Jeg ville ikke bekymret meg var jeg deg.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. oktober 2010 #5 Skrevet 22. oktober 2010 Størstejenta mi på 2 år har alltid vært lita, eller dvs gjennomsnittlig lang, men slank (har helt til nå ligget på den aller nederste vekt-percentilen). Det har derfor vært ganske mye stress og ekstra veiinger opp igjennom, og spesielt det første halvåret. Men hun er frisk og rask, og har alltid vært det- så det er nok bare sånn hun er=) Stresser ikke noe m det lenger- alle kan jo ikke være like store; for at det skal kunne dannes et gjennomsnitt må jo nødvendigvis noen ligge over dette, og noen ligge under. På 8-mnds kontrollen var hun forresten 70 cm lang, men bare 7,2 kg, og på 1 års-kontrollen var hun 74 cm og 8,3 kg- ganske så slank med andre ord.. "hvorfor være stor når man kan være lykkelig som liten" hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå