<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 er dere der kun på de faste kontrollene eller er dere innom oftere for å sjekke vekt? Var på helsestasjonen forrige fredag og kunne godt tenke meg å sjekket vekten hennes igjen nå. Men er det teit liksom? Vil gjerne forsikre meg at hun legger på seg:)
NostraStoria Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 Husker jeg også lurte fælt på dette da jeg hadde ei venninne som var på hs for veiing med ungen en gang i uka! Så lenge ungen ser frisk ut og ikke er veldig liten og tynn eller født for tidlig så hadde jeg ikke gått utenom de faste kontrollene. Har du lyst å sjekke vekten er det ikke teit i det hele tatt! Blir bare stressende å være i tvil om at hun legger på seg, ta deg heller en ekstra tur på hs.
Mjølkekua Skrevet 22. oktober 2010 #3 Skrevet 22. oktober 2010 Med eldstemann sjekket jeg vekten ganske ofte i begynnelsen siden han gikk ned 10 % på sykehuset. Når jeg så at han gikk opp mye, sluttet jeg med det rundt 3 mnd. Med lillesøster så hadde hun kun gått ned 5 % på sykehuset og hadde gått oppover før jeg dro hjem. I tillegg har hun spist godt og ble raskt god og rund, så henne har jeg ikke veid utenom kontrollene :-)
Trio? Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 Heisann. Jeg gikk de første 6 - 7 ukene for å se at vekten økte jevnlig, fin måte å få sjekket at han får nok mat og at sugeteknikken hans fungerte godt nok. Helt tilfeldig svingte jeg innom etter noen ukers pause og da fikk jeg meg en liten overraskelse! Vektøkningen var slettes ikke som den hadde vært de 2 første mnd og jeg fikk tatt en prat med helsesøster og lege. Gutten har hatt et forkjølelsesvirus og dermed ikke spist optimalt selv om han har ligget til brystet som normalt. Godt at jeg oppdaget det da slik at jeg kan jobbe litt med pumping av brystene for å få opp igjen produksjonen. Så tja en og annen "stikkprøve" i form av et besøk gjør seg gjerne. Dessuten så treffer jeg jo andre mødre der og det er jo hyggelig. Samt at jeg kanskje har et og annet spm underveis mellom kontrollene som helsepersonellet gjerne hjelper med. Jeg bruker å legge dagens spasertur innom de dagene helsestasjonen har veiing, så blir det ikke noe ekstra over det.
Bustehue Skrevet 22. oktober 2010 #5 Skrevet 22. oktober 2010 Det er helt greit å veie så ofte man vil, så lenge du passer på at du ikke blir mer stressa av det. Jeg har veid i mellom kontrollene når jeg har vært usikker. Det er jo bedre det, enn at man går rundt og er redd for at babyen ikke legger på seg. Man bør la det gå litt tid imellom man sjekker, for babyene kan vokse veldig i rykk og napp. Så ikke bli stressa om babyen har lagt på seg mindre denne uken en forrige. :-)
Gjest JuniGull2010 Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 Jeg veide sånn ca annenhver uke den første tiden, men nå er jeg der stort sett kun til de vanlige kontrollene. Jeg syns det er litt artig å se hvor mye han legger på seg, men det er mest sånn for min egen del. Jeg har ikke hatt mistanke om at han har lagt dårlig på seg, så derfor renner jeg ikke ned dørene der liksom.
Gjest Skrevet 22. oktober 2010 #7 Skrevet 22. oktober 2010 Vi har vært to ganger hos hs for veeing og måling. Hun er nå 6mnd. og på mandag skal vi for 3.gang. Men hun, hs altså, har sagt at det er bare å komme og veie, og måle, når vi måtte ønske. Så du kan sikkert bare ringe hs eller helsest. for å få komme på veeing.
trollemor86 Skrevet 22. oktober 2010 #8 Skrevet 22. oktober 2010 Ikke teit i det hele tatt syns jeg! Vi har frem til nå hatt våre barseltreff på helsestasjonen, å pga. båter og slikt så bruker jeg å komme 1 time før de andre. Da er alltid helsesøster så blid å lurer på om jeg ikke vil veie den lille og komme inn å prate litt! Men jeg er også enig i hun som skrev at du ikke må gjøre det for ofte dersom du blir stresset av det! Men helsesøster er flinkt til å fortelle meg at om de vokser litt ujevnt, så er det helt normalt!
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 22. oktober 2010 oki:) Da venter jeg iallefall 1 uke til,har ingen mistanke om at hun ikke legger godt nok på seg og er ikke bekymret så derfor ventes det litt med da:) Syntes bare det er litt spennende og se også da, må innrømme det, men ingen bekymring,vet jo at hun legger på seg:) Ha en strålende dag dere:)
celinesbaby Skrevet 22. oktober 2010 #10 Skrevet 22. oktober 2010 åpen vekt kontroll hver torsdag går jeg på. han har gått opp 300 g i uka litt mindre de siste to ukene da han er 10 uker, men synes det er geeit og vite, pluss en god tur;)nå har jeg fått meg hjemme vekt da
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. oktober 2010 #11 Skrevet 22. oktober 2010 Veier henne ca annenhver uke nå i starten; både fordi jeg synes det er greit å følge litt med på om hun får i seg nok melk, og fordi det er jo litt moro å se også da, spesielt nå siden hun går opp så mye i uka;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå