Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #1 Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg er veldig interessert i å høre fra dere foreldre som selv har barn med ADHD som har en person som skal følge barnet opp i barnehagen. Positive og negative erfaringer, tips og råd om hvordan få til et best mulig opplegg rundt barnet.Og hvordan få til best mulig relasjonsbygging med barnet. Barnet har aldri hatt noen god oppfølging med ekstra oppfølging.Jeg opplever at barnet nå er inne i en periode hvor det tester meg veldig ut.Jeg prøver å sette veldig klare grenser for hva som er akseptabelt og ikke akseptabel atferd. Eks: slå, sloss, kaste stein. Jeg synes det er vanskelig å finne den balansen mellom at barnet skal få ha frihet innenfor grenser så lenge alt er ok, og det at jeg skal være til stede for å kunne avverge uheldige situasjoner i forkant som kan oppstå. uten at barnet skal føle seg overvåket. Jeg er veldig interessert i å høre fra dere foreldre og deres erfaringer / meninger!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142466978-jeg-har-begynt-som-assistent-for-et-barn-med-adhd-noen-som-kan-gi-meg-tips-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #2 Del Skrevet 30. november 2010 Ikke stress om barnet utfordrer deg, det stresser barnet og fører til enda mer vanskeligheter. Vær tydelig og tilstede. Vis at du er sjefen med rom for å bestemme selv. Rettled barnet i lek med andre. Hels i mindre grupper så det ikke blir så mye for det,det kan ofte føre til usikkerhet fordi det blir mange å forholde seg til i legen og kan føre til frustrason og uønsket adferd. Lek med barnet alene en liten tid av dagen for å skape ro i kroppen og bedre impulser og konsentrasjon. Avled med andre ting når du merker at "fantestreker" nermer seg. Ikke still for mange spørsmål. som :ser du den bilen? skal vi leke med den? si heller : se der er det en bil, den kan vi leke med. ADHD barn er ofte usikker på nye mennesker, men de knytter seg kanskje i overkant mye når de stoler på personen og ser at dette er en trygg person å forholde seg til. Bli med på klatring og springing så ofte som mulig ute for at barnet skal få ut mer energi og derav bedre inpulskontroll og ro i magen lykke til og beklager sent svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142466978-jeg-har-begynt-som-assistent-for-et-barn-med-adhd-noen-som-kan-gi-meg-tips-hjelp/#findComment-142623148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2010 #3 Del Skrevet 12. desember 2010 har god erfaring med :ha en dagplan,med bilder han tar ned etter som han er ferdig med di,og som dere sammen henger opp når han kommer.viktig at det følges godt opp.ka barne være me å lage det,bilder av leker,frukt,garderobe,bøker,spill,mat,do ol..men ikke la han få mange valg. ignorer negative kommentarer,ros det positive,ikke prat når han er sint,si kun at han må si ifra når han er ferdig,du venter på han.(fint å ha ett rom han kan være på alene når han blir sint,frustrert el om han snakker stygt til andre barn kaster ting på andre ol.( fint med feks bare puter på rommet) gå igjennom regler 2 dager i uken fek,det er ikke greit å : slå,kaste ting på andre,spytte,kaste stein ol... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142466978-jeg-har-begynt-som-assistent-for-et-barn-med-adhd-noen-som-kan-gi-meg-tips-hjelp/#findComment-142667858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå