Gå til innhold

Hvordan kan jeg få jenta mi på 6mnd til å ta flaska??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er nå blitt 6 mnd, og jeg ammer henne fortsatt, + at hun i tillegg får grøt på kvelden. Nå kjenner jeg at det er på tide at jeg kan dra ut med venner, eller kjæresten uten å måtte skynde meg hjem etter fire timer da hun skal ha mat. Men hun nekter å ta flaska..hun skjønner ikke at hun må suge på den. Hun tar smokk, og hun tok flaska da hun var rundt 2-3 mnd, men plutselig nekta hun. Jeg har prøvd tre forskjellige flasker, + en tutkopp..-ingenting! Vi har prøvd å klemme ut melka så hun kjenner at det kommer noe ut, men hun vil fortsatt ikke suge. Har prøvd å ha vann og sviskesaft i flaska..men fortsatt ingenting! Kjenner jeg blir litt stressa av at hun ikke tar flaska..plutselig en dag vil hun ikke ha pupp, eller jeg mister melka..hva gjør vi da? Noen som har noen lure triks for å få henne til å skjønne at hun må suge på flaska..? Vi øver litt hver dag, men ser ingen framgang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prøvd en kopp der hun ikke trenger aktivt å suge for å få ut noe. Jeg har kjøpt noen helt enkle på IKEA og min gutt på 5 mnd drikker villig vekk av den (han liker den så godt at vann går ned på høykant anytime). Ble litt søl (og blir det enda) til å begynne med, men det går bedre og bedre :-) De klarer seg jo fint uten amming i en del timer når de er 6 mnd og kan både spise fast føde og drikke vann (evt mme/mm) fra kopp. Lykke til og kos deg ute med venner eller kjæresten!

Skrevet

Jeg har det akkurat likt, men min er 4,5 mndr. Hun tok flaske frem til 3 mndr, men nå er det ikke snakk om. Jeg har så behov for litt fri og holder på å bli gal av å måtte løpe hjem etter tre timer (hun spiser så ofte...). Vi har også prøvd alle mulige flasker og tuter, men takk for tips med tutekopp, skal løpe og kjøpe og teste imorgen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...