Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Jenta vår sover ca to timer. Men vi har mye problemer m soving om kvelden. Hun er stup-trøtt om kvelden, og sovner gjerne og sover i en halv time. Så våkner hun, og holder det gående i timevis hver kveld... Veldig slitsomt! Kan det være hun sover for mye om dagen? Jeg tror egentlig ikke det er det selv, men vil gjerne høre hva dere tror.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Her sov gutten min opptil 3 timer. Var aldri noe problem å legge han på kvelden, men han våknet grytidlig på morningen (mellom 0430 og 0530). Nå i det siste så har han kun fått lov til å sove 1 1/2 til 2 timer på dagen, og nå sover han faktisk lengre på morningen.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Her varierer det fra 45 min - 2 timer... men tror hun som oftest sover i over en time iallefall... Etter at vi kuttet lurene ned til bare 1 lur per dag har søvnen blitt bedre, og hun sover lengre om morgenen. Men merker at de gangene hun sover lite, eller veldig mye (to timer eller mer) så våkner hun flere ganger om natten... vanskelig balansegang dette hehe. Hun er 13 måneder.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg leste nettopp et lignende spm i foreldre og barn, og da lurte han "eksperten" på når ungen la seg på kvelden?
Strandloppa og lillebror Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Vi har måttet begrense dagsovinga til max 2 timer nå. Lillemor på 15mnd begynte å våkne kl 2 på natta og holdt et rabalder i 2 timer en periode. Vi fant ut at i denne perioden hadde hun sovet 2,5 - 3t på dagen i barnehagen. Etter vi begrensa dagsovinga, har hun sovet godt om natta. Kan jo være at jenta di får tenner også? Jeg ble hent paff da jeg plutselig her om dagen oppdaga 3 jeksler som titter fram på likt. Ikke rart lillemor har vært grinete i det siste..
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 Har en gutt som akkurat fylte året, og han vil nesten ikke sove på dagtid lenger. Før sov han fra 10-13 og og 16-18, også la vi han for natten kl 20.. Da sov han til alt mellom 06 og 08 dagen etter.. Men nå vil han kun sove en liten lur fra 10-12 og ikke noe mer før kvelden.. Han blir kjempetrøtt i seks-tiden, men da holder vi han i aktivitet frem til kl sju og legger han for natten.. Så nå sover han ca 2 timer på formiddagen, og legger han for natten kl sju. Da sover han til sju/halv åtte dagen etter
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 22. oktober 2010 #7 Skrevet 22. oktober 2010 Mine sover alt fra 40 min til maks 1,5 time på dagtid. De legger seg for natta kl 18.45 og sover til ca 8.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 22. oktober 2010 #8 Skrevet 22. oktober 2010 Alt fra 1-3 timer. I bhg blir det ofte vel 1,5 time, men hjemme kan det bli 2,5-3 timer. Synes 2 timer høres passe ut dersom hun sovner lett om kvelden og sover til overkommelig tid dagen etter. Vil tro oppvåkningen kommer av noe annet, neppe dagsovingen. Men du, en på 14 mnd er da ikke en baby vel? ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2010 #9 Skrevet 22. oktober 2010 Takk for fine svar Alva; jeg er vell enig, men jeg vil liksom at babyen skal vare lengst mulig Så derfor så sier jeg baby litt til Hun legger seg senest 7. Og akkurat nå er det nok jeksler på vei. Men det er alltid noe. Hun sovner når hun legger seg, sover en halvtime, og så våkner hun igjen. Er man heldig så får man henne til å sovne igjen, men de aller fleste gangene går det timer før hun sovner... Ser jo hun er stup-trøtt, men hun klarer bare ikke sovne. Vi har alltid hatt søvnproblemer med henne. Heldigvis sover hun som oftest om natten mellom 24-8 nå.Så jeg får nok søvn allefall. Men det er ekstremt slitsomt m så mye sove styr hver kveld. Det blir jo aldri voksen tid!
Tyren78-09+12 Skrevet 22. oktober 2010 #10 Skrevet 22. oktober 2010 Min gutt på 14 mnd sover som oftest ca 2 timer +-på dagen. En dupp på formiddagen, og siste duppen ca kl 13/14-15. Han går i barnehage, og de sier det varierer litt..ofte han sover dårlig på første duppen. Han er stuuuptrøtt kl 7, så da legger han seg for natta. Våkner ca 0430..gjeeeesp..lar han herje litt i senga si før jeg tar han opp til meg for å prøve å holde han i seng til halv 6. Men han sovner aldri(hvertfall svæært sjelden) igjen etter kl 5.. så her er mor slett ikke uthvilt om dagene..hehe Håper han snart finner det for godt å sove til kl 6.. Har prøvd med en dupp på dagen.men da var han helt ekstremt grinete på ettermiddagen, så det var han helt klart ikke klar for enda. Har også prøvd å legge han kl 8..men våkner lik tidlig. Dessuten er det vanskelig nok å holde han våken til kl 7.
Ønskenurk i magen-har født:-D Skrevet 23. oktober 2010 #11 Skrevet 23. oktober 2010 Åhhh, fy det er akkurat sånn vi har det her hjemme...holder på å klikke for oss...kanskje en dag i ny og ne som han kan sove til 6, ellers er det fra halv 5-5!!! Åssen er det muuulig!!!! Tar vi han inn til oss, sover han videre, men etter to dager med det, våkner han mellom 12-2 og skal inn til oss da...prøvd den siste uka å trappe ned til en lur, eller hvis han våkner tidlig etter en tidlig lur, å la han sove max 2 timer...spiller ingen rolle syns jeg.. de siste dagene har han sovet fra 10- 12 ca, og han våkner tidligere for hver dag zZzzzz..hjeeeelp, hva gjør vi!!!! Er IKKE morran kl.5 asså.... Etter tre mnd med dette, føler jeg jeg mister mer og mer tålmodighet til den lille prinsen min og :`-( Vi har også prøvd å legge han 8, men våkner samme tid.... Vil så gjerne ha mer overskudd til han!!!!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2010 #12 Skrevet 24. oktober 2010 Vi hadde det også slik lenge. Våknet mellom 4-5. Men det ble bedre når vi fikk en soving på dagtid! Før hadde vi to korte sovinger, men når det ble en, så ble den lengre! Og hun begynte å sove til 8 om morgenen. (men hun sover jo ikke om kvelden da.. men tror det skyldes andre ting). Det var faktisk bare en ukes tid der det var litt overgangsproblemer med å gå over til en soving. Jeg ammet enda da, så hvis hun hadde våknet tidlig og jeg skjønnte det ikke kom til å gå å holde henne våken til duppen kl 12, så lot jeg henne sovne mens jeg ammet, så fikk hun sove en 15-30 min, litt etter som hvor tidlig det var. Deretter måtte hun holde seg våken til duppe-tid i tolv tiden. Det var faktisk ikke mange gangene hun sov slike korte dupper. Men det var et tips fra bhg. Ikke kutte rett ut dupper, men korte de ned først. Håper det går bedre snart. Vet hvor ekstremt sliksomt det er!
Gjest Skrevet 24. oktober 2010 #13 Skrevet 24. oktober 2010 Min sover som regel mellom 2 og 3,5 timer, legger seg en gang mellom halv 7 og 7, og sover om regel til ca 7.30. Min hadde just en periode på et par uker med våkning midt på natta hvor han holdt det gående i 2-3 timer. Mange tenner på en gang kom ut så var nok derfor. Det er sikkert bare en periode. Vi la han over i vogna, hadde den på soverommet, og vugget han i den til han sovnet. Det gikk mye lettere å få han til å sove igjen. Bare hold ut, snart er det nok bedre.
Thea Malen <3 Skrevet 24. oktober 2010 #14 Skrevet 24. oktober 2010 Tulla her er snart 13 mnd sover max 2 timer på dagen og ikke etter kl 1430....legges kl 19 og sover til kl 7, di dagene hvor det har kommet tenner er det ikke alltid like greit, nå har hun bare 2 til igjen før 66 års jekslene heldig vis ) da sønnen min var fylt 2 måtte jeg slutte med soving på dagen for han ville da ikke legge seg til normal tid. lykke til )
MammanTilEmma❤ Skrevet 27. oktober 2010 #15 Skrevet 27. oktober 2010 jenta her blir 14 mnd på søndag. å hun har begynt å nekte å sove på dagtid...men sovner godt om kvelden fra 19.30- 08.00-9.00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå