Sannellerslik? Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 noen som har prøvd det og faktisk hatt effekt? Jeg sitter og prøver det nå, og får faktisk mye kynnere.. Men kanskje jeg bare "terger" livmoren, og att d ikke er noe hjelp i?? Noen med erfaring? Jeg vet att jeg har 2 cm og er moden.... hadde ikke giddet å prøvd viss ikke....
flypapir Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg har hvertfall startet 2 fødsler på denne måten.. Kroppen var nok klar ettersom jeg var 15 og 13 dager på over tid. Prøvde før dette også, uten effekt... Mitt tips må uansett være å starte på morningen og ikke nå. Greit å være uthvilt nemlig
Sannellerslik? Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2010 oi, har du?=) så da kan d kanskje være hjelp i da... Da skal jeg vertfall prøve;) så får vi se! andre med erfaring?=) har hørt att noen sier d kan bli styrtfødsel når man gjør de.... d har jeg ikke så veldig lyst til...
-mtp- Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 ikke prøvd det, men har hørt at det hjelper bare vist man holder på i over 1 time..... flere ganger per dag.... Hadde lyst å prøve det selv men orker ikke i flere timer per dag
flypapir Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Hmm... Jeg har ikke hørt at man kan få styrtfødsel av det. Er du usikker kan du jo konsultere jordmor før du starter? Jeg snakket med jm ang dette idag (var på ul) og hun bare lo, sa ikke noe imot dette hvertfall.. Husker ikke helt hvor lenge jeg holdt på 1.gangen, men 2.gangen var det maks en times tid. Husker jeg lå i senga og slappa av, kikka på 7th heaven og knadde ivei.. Var litt usikker på om riene var ekte i starten, så tok meg en varm dusj da de hadde holdt på en stund. Ettersom de ikke ga seg, men var regelmessige kontaktet jeg føden, fikk komme...og vips var guttungen ute
-mtp- Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 Hvor mangen dager holdt du på med det før du fødet da?
flypapir Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Bare den ene gangen når det startet.... Prøvde noen ganger tidligere i svangerskapet og fikk noen kynnere, men de ga seg raskt. Skjønte i gurnn fort at kroppen ikke var klar. Men dette var altså en ukes tid eller noe før stimuleringen endte opp med rier.
flypapir Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 ...eller forresten så tror jeg at jeg lyver litt nå. Prøvde å ha sex/orgasme flere ganger før, men mener at jeg kun stimulerte brystvortene denne ene gangen faktisk.
leel Skrevet 21. oktober 2010 #9 Skrevet 21. oktober 2010 I ei av bøkene til Gro Nylander blir man frarådet å gjøre det, så jeg har ikke turt. Men tenkte kanskje prøve på en mildere form- nemlig varme omslag. Noen som har prøvd det?
Camelot Skrevet 21. oktober 2010 #10 Skrevet 21. oktober 2010 Når man stimulerer brystvortene frigjøres hormonet xytocin, som er det riefremkallende hormonet! Men er man ikke moden tror jeg det blir vanskelig å komme igang med rier på den måten, men sikkert fult mulig å få masrier og kynnere som ikke leder til noe mer. Sex når man er moden kan jo også funke for noen, sæden inneholder stoffer som kan sette igang fødselen også..
Løvemor77 Skrevet 21. oktober 2010 #11 Skrevet 21. oktober 2010 Er det boken "På vei" du refererer til? I så fall fraråder hun bare å overdrive om jeg ikke husker feil. Man kan massere til man får en ri, men så må man vente til den gir seg før man fortsetter. Hvis ikke kan livmoren reagere med en "riestorm" som vil hemme oksygentilførselen til barnet. Har forsøkt dette trikset selv noen dager i håp om å få i gang noe. Men får bare kynnere og lite action.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå