drømmen Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Har et spørsmål rundt dette. Var hos legen på kntr på tirsdag. SF målet mitt da hadde sunket fra 33,5 cm til 32 cm, på 1 uke. Jeg er i uke 38+1 i dag. Hodet var ikke festet enda, så da kan jo ikke grunnen være at lillegutt har sunket ned i bekkenet. Eller? Skal til ny kntr i mrgn igjen for å sjekke om det har skjedd noe mer.. Bør jeg bekymre meg? Noen som har lignende erfaringer?
Miessi Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Det kan jo være måle feil. Er 37+3 og var på kontorll i går å legen målte først at SF målet var steget 0,5 cm som ikke er så mye på 2 uker. Men hun målte igjen og da fant hun ut at hun rettogslett hadde målt feil med 1 cm. Så målet fra forrige kontroll var 34 cm og i går var den 35 cm. Men en legen nevnte at SF målet skulle slutte å stige i slutten. Så jeg vet ikke om det er bekymringsverdig
Sunshine med småtroll:) Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Samma her. Legen sa det var pga at magen har sunket, men samtidig så var jeg på sykehuset i går på samtale og de fikk se helsekortet mitt og reagerte ikke og fastlegen min spurte meg på kontrollen i dag om de ikke tok UL, men det gjorde de ikke så alt er vel som det skal:-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Det skjedde hos meg også i forrige svangerskap. Det var på en av de siste kontrollene hos jordmor. Og ungen kom ut frisk og fin, men dog noe lett: 2940 gr. Men magen min hadde i utgangspunktet aldri vært stor, så alle tippet at jeg kom til å få liten baby i utgangspunktet. Dessuten så kan det variere litt fordi livmoren kan forandre litt form. Jeg var på en kontroll for 1 mnd siden, da jordmor sa til meg at de kunne bli litt vanskelig å måle symfysemålet, fordi livmoren lå litt skjeiva eller hva det nå var hun mente. Ble målt et hakk over den røde linja. Nå 1 mnd etterpå hadde symfysemålet økt, men havnet rett på den røde linja, altså ikke fulgt sin egen kurve. Jordmor sa at det kunne skje, fordi man ikke kunne måle 100 % nøyaktig hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå