Gå til innhold

Synkende SF mål.. Bekymringsverdig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spørsmål rundt dette.

Var hos legen på kntr på tirsdag. SF målet mitt da hadde sunket fra 33,5 cm til 32 cm, på 1 uke. Jeg er i uke 38+1 i dag. Hodet var ikke festet enda, så da kan jo ikke grunnen være at lillegutt har sunket ned i bekkenet. Eller?

Skal til ny kntr i mrgn igjen for å sjekke om det har skjedd noe mer..

Bør jeg bekymre meg? Noen som har lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være måle feil. Er 37+3 og var på kontorll i går å legen målte først at SF målet var steget 0,5 cm som ikke er så mye på 2 uker. Men hun målte igjen og da fant hun ut at hun rettogslett hadde målt feil med 1 cm. Så målet fra forrige kontroll var 34 cm og i går var den 35 cm. Men en legen nevnte at SF målet skulle slutte å stige i slutten.

Så jeg vet ikke om det er bekymringsverdig :)

Skrevet

Samma her. Legen sa det var pga at magen har sunket, men samtidig så var jeg på sykehuset i går på samtale og de fikk se helsekortet mitt og reagerte ikke og fastlegen min spurte meg på kontrollen i dag om de ikke tok UL, men det gjorde de ikke så alt er vel som det skal:-)

Skrevet

Det skjedde hos meg også i forrige svangerskap. Det var på en av de siste kontrollene hos jordmor. Og ungen kom ut frisk og fin, men dog noe lett: 2940 gr. Men magen min hadde i utgangspunktet aldri vært stor, så alle tippet at jeg kom til å få liten baby i utgangspunktet. Dessuten så kan det variere litt fordi livmoren kan forandre litt form.

Jeg var på en kontroll for 1 mnd siden, da jordmor sa til meg at de kunne bli litt vanskelig å måle symfysemålet, fordi livmoren lå litt skjeiva eller hva det nå var hun mente. Ble målt et hakk over den røde linja. Nå 1 mnd etterpå hadde symfysemålet økt, men havnet rett på den røde linja, altså ikke fulgt sin egen kurve. Jordmor sa at det kunne skje, fordi man ikke kunne måle 100 % nøyaktig hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...