Gå til innhold

Hurra, glukosebelastning i morgen tidlig....

Anbefalte innlegg

... Jepp, jeg er en av de heldige. Jeg gjorde det første gang jeg var gravid også, så jeg vet hva jeg går til. Det går nok bra, men urk, jeg gleder meg ikke akkurat heller... Kommer til å lengte etter en god, sunn frokost etter å ha drukket det skvipet der, ja....

Flere som har vært gjennom denne moroa i det siste? :-)

Fortsetter under...

Hei

Føler med deg.. Var igjennom det samme for ett par uker siden.. æsj altså. er så ekkelt. Men de hadde noe citruspulver i som hjalp på litt. Men når en skal drikke tre glass med det der, blir man noe kvalm altså. Og lengter etter en herlig frokost.

Ønsker deg masse lykke til imorgen ..

Glukosebelastning er herlig! Not. Men man overlever da.

Det innebærer å komme fastende til labben på sykehuset (evt hos fastlegen). Man tar en blodprøve før man begynner, husker ikke om det er i armen eller bare i fingeren først. Så må man drikke en deilig drikke som inneholder masse glukose, sukker på en måte. Smaken var ikke grusom sist, men det er ganske mye som skal ned. Så er det å sitte bom i ro i to timer og vente, ikke lov å gå noe mer enn f.eks til toalettet og tilbake. Så tar man en ny blodprøve etter disse to timene for å sjekke hvordan kroppen reagerer på glukosen. Mange som må gjennom det, og det går jo greit, men de to timene er seige.... Vel vel.... :-)

Gjorde det når jeg var i uke 13, da kvalmen ikke hadde gitt seg helt, måtte komme fastene uff >.< , ble 1 time m ren kvalme tortur(turte ikke gå på do i tilfelle jeg ble frista til å stikke fingern i halsen). blir en ny om 8-10 uker tipper jeg

Synes ikke det er så ille jeg da, er glad de tester og følger med, er jo bedre det enn at det skal bli noe galt. Men første gangen jeg tok det var det ganske ekkelt ja, midt i verste perioden med kvalme...

Jeg skal ha ny test i november, det gjør meg ikke så mye, selv om det er ekstremt søtt.

Lykke til!

Annonse

Usj!!!! Dette måtte jeg forrige gang, og det var helt grusomt. Det verste var at det viste seg etterpå at jeg langt ifra har problemer med glokosenivået, det var noe feil med den første urinprøven som fikk dem til å sende meg på testing:-(

Det verste var at jeg ble så innmari kvalm, svimmel og uvel i de to timene jeg satt der. En stund måtte jeg sette meg på gulvet, for jeg var sikker på at jeg skulle svime av. Har rekordlavt blodtrykk, noe som i og for seg er bra ettersom jeg sliter med hjertet, men de to timene der ble veldig lange.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...