Gå til innhold

hvor rask gravid etter en MA

me5

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Så leit at du har hatt en MA, triste greier og skjønner deg så godt dersom du ønsker å bli gravid igjen.

Jeg ble gravid i 2.pp etter min MA. Mine anbefalinger var å vente en mens før vi startet igjen. Det blir da letttere å beregne ny termin dersom det klaffer. Da vet man også at slimhinnene ikke er tynne lengre, dersom du har hatt en utskrapning.

Vet det er flere som hiver seg rundt og prøver igjen med en gang, og med stort hell!-har hatt enda en MA i ettertid og begge gangene har jeg fulgt legens råd om å vente en mens. Nå er jeg i 1.pp og venter spent på om det har klaffet raskt.

Uansett hva du velger å gjøre, så råder jeg deg til å vente til blødningene har opphørt helt. Så innmari kjipt hvis det skulle bli en infeksjon..

Lykke til

Hei du! Trist å lese at du mistet i MA, opplevde dette selv i sommer.

Fikk beskjed om å vente 1-2 mensperioder før vi kunne prøve igjen. Ble gravid igjen etter 1. mens og er nå i min 16.svangerskapsuke. Alt ser fint ut med den lille så det kan absolutt gå bra neste gang :-)

Masse lykke til!

Klem fra

Vi hadde MA på tirsdag (var i uke 12+1, men døde i uke 6/7).

Gynekologen sa at vi kunne prøve igjen etter at blødningene stopper og en vanlig mens er unnagjort, men at han egentlig anbefalte å vente ennå en syklus til (men så la han til at "kroppen blir gravid først når den er klar for det igjen uansett")

Vi har tenkt til å prøve igjen etter at jeg har fått mens igjen nå. Man må jo bare komme seg opp på hesten igjen! ;)

jeg hadde også MA på onsdag... jeg var 12+5 men fosteret var bare 8 uker men jeg fikk ikke spurt om hva de regnet fra siden mor er 2 uker lengre enn barnet.... så jeg regner med at det hadde skjedd for rett rundt 2 uker sien..... det skumle er jo at jeg hadde det på følelsen lenge at det var noe som ikke var som det skulle..... men jeg er sannelig glad for at jeg gikk til tidlig UL ellers hadde jeg nok ikke funnet det ut før kanskje med ordinær UL.....

men hvordan er det i forrhold til utskapning eller ikke.... jeg hadde ikke utskraping... men var på sjukehuset ett døgn og de tok ul før jeg reiste hjem og de mente at alt mesten var borte.... burde jeg ta ul når bødningene stopper.... det er ikke mye blødning jeg har....

lykke til jenter....

vi satser på å komme fort igang igjen....

Jeg hadde heller ikke utskraping, fikk tablettkur som jeg tok i går.

Gjorde vondt, men varte heldigvis ikke så lenge. Da kom det ut etter ca 5 timer. Har hatt masse blødning i går, men i dag har det stoppet opp... Umulig for meg å vite om det er noe igjen...

Lykke til ja, jeg har allerede bestilt nye gravi-tester og EL-tester...

Annonse

jeg begynte med de første tablettene i 14 tiden.... det kom litt småblødniger

menikke noe særlig... fikk så tabletter gjennom hele natten og 6 om morgenen kom det og hadde da masse blødninger jeg fikk ny UL i 12 tio da så det ganske bra ut og fikk da en dose til med tabletter før jeg reiste hjem!!!!

men tror jeg vil ta en UL når jeg er ferdig med blødningene..... ja så vet jeg med sikkerhet at det er blitt bra!!!!

testene er snart på plass her også.....;-)

lykke til....

Gyn som oppdaget dødt foster på UL sa at de før i tiden anbefalte å vente en mens, men hadde gått bort i fra det. På sykehuset fikk jeg skriv om at de anbefalte å vente 1-2 mens, men at det fysisk ikke vare noen fare med å bli gravid igjen uten å vente.

Vi prøvde ikke veldig hardt første måneden for å si det mildt, for hadde hodet fullt. Men etter første mens ble jeg gravid igjen, og ting ser heldigvis bra ut nå.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...