Gå til innhold

Hjelp!!! Bodyer til store barn... 7 år

Anbefalte innlegg

Har en som bruker bleie, og har funnet ut at det er kjekt å stikke hånda ned i bleia når han har gjort seg ut :( Har tenkt på onepiece, div ullprodukter osv, men det blir altfor dyrt siden han sikler mye, og trenger mange skift. Håper noen kan gi meg råd, har allerede hørt med hjelpemiddelsentralen og apotek... Må jo finnes noe, er jo demente også som gjør det samme så det burde funnes for alle aldersgrupper...

Fortsetter under...

Har du spurt i klesbutikker? De har sikkert til jenter, sånn til ballerina og sånt, og om det er i sort også, så kan kanskje gutten din bruke det? Vet ikke hvor mye han bryr seg? Regner sånn halvveis med at han er ps.u. siden han bruker bleie og sikler, så da er kanskje sort jente-body ok for ham?

Til demente finnes "bamsedress", en pyjamas i onepieceformat. Min erfaring er at det fungerer bra for halvparten og ikke i det hele tatt for resten.

Tror firmaet som leverer heter Sverre Monsen AS, et firma som leverer institusjonstøy.

Sykepleier på sykehjem

Det blir jo veldig "nisjeprodukt" så jeg ville kanskje hørt inne på forum for foreldre med handikappede barn for eksempel?

Hvis hjelpemiddelsentralen ikke kan hjelpe deg, hva med barneavd på sykehuset? Kan jo hende at de vet noe om hvor du kan få tak i.

Ellers så er det jo faktisk in med body for damer nå, så det er jo ikke helt umulig at du kan finne noe på en damebutikk :)

Det går helt sikkert ann å bestille noe slikt på nett, der finnes jo d meste. Men hjelpemiddelsentralen hadde ikke? Syns d var rart, for de skal jo ha slikt.

Evt, så kan du jo sy noen bodyer selv, og det trenger ikke å være vanskeligere enn å sy på ett stoffstykke på en t-skjorte.. Kansje du kan få hjelp hos en syerske?

Annonse

Hehe, ja da jeg gikk på barneskolen hadde mange slike turndrakter på seg som så ut som bodyer! Brukte en slik selv. Man bør helst være slank for å ta seg godt ut i en slik gymdrakt, men vår gymlærerinne hoppet rundt i en slik uten å være spesielt slank.

Takker for god respons :) Har innlegg på funksjonshemningdebatten også, men det er ikke så mye aktivitet der. Helt utrolig at hjelpemiddelsentralen ikke kunne hjelpe, men skal snart på Frambu med han, og der regner jeg med at de kan hjelpe. Frem til det så blir det nok litt håndarbeid på meg ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...