Gå til innhold

Vektøkninga har virkelig satt inn!

Anbefalte innlegg

:(

Er 19+5 (korrigert etter UL) og har nå gått opp 5 kg allerede! De første 10 ukene gikk jeg ikke opp noe, så disse kiloene har kommet på de siste 10 ukene. Syns det går skummelt fort, tilsvarer jo et halvt kilo i uka! Fortsetter det slik er det 10 kg til før jeg er ferdig. Får helt sponk! :(

Var sååå lykkelig og glad over null vektøkning, og hadde store forhåpninger om at denne gang blir det ikke et 20-30 kilos svangerskap. Nå ser det derimot ut til at kiloene baller på seg uansett.

Jeg spiser lavkarbo, men må innrømme jeg har vært slapp den siste måneden... Blir en liten potet til middagen, to glass melk, en frukt for mye osv. Nå må jeg bare stramme inn, for jeg takler virkelig ikke massiv vektøkning denne gang. Er tjukk nok, med mine 104 kg på 161 cm.

Er det flere som plutselig har merket et hopp i vekta?

Fortsetter under...

La vel bare på meg 2 kg eller noe de første 20 ukene og hadde store forhåpninger.. Nå er jeg oppe i 15,5 kg i uke 37. Ser ut til at det blir 3 kg til da, hvis det fortsetter i tempoet det har gjort. Oppe i 107 nå. :-S

Føler så med dere!

Er selv nervøs og spent før hver veiing. Forrige gang startet det bra med ned 2 kg, så 14 kg opp etter det før fødsel. Denne gangen har jeg gått ned 5 kg fram til uke 13, er nå i uke 18 og ny veiing og kontroll på torsdag. Må si jeg er spent og gru-gleder meg til det. Holder ikke noe spesiell kur, men har blitt kvalm av å spise søtt, så en ufrivillig atkins...

Magen vokser, og resten av meg blir mindre, merker jeg på klær.

Men vi får vel uansett være flinke når barnet er ute, nå skal vi jo ikke jobbe med å spise mindre, eller gå på dietter...

Lykke til videre med dere!

dette sv.sk startet vekta på 94,4 kg.. er kun 165 høy.. Hadde før sv sk gå¨tt ned en del på lavkarbo (16 kg).. og når jeg ble gravid klarte jeg ikke mer.. måtte spise og spise for å holde kvalmen i sjakk og det var nødvendig med 2 andre unger å løpe etter.. så hadde nok gått opp en del til 1. kontroll i uke 6 som da sa 94,4 kg.

I dag 27+4.. så sier vekta +8 kg siden første kontroll.. Det var det jeg gikk opp totaslt med nr 1.. men da kastet jeg opp til uke 14 og gikk ned mye før vekta gikk opp igjen. Hadde noen uker der jeg spsie sunt, men alikevel økte vekta med omtrent 1 kg pr uke.. Nå har det stagnert litt igjen.

Jeg er i særdeles lite fysisk aktivitet pga den verste bekkenløsningen jeg har hatt, samtidig har jeg hatt fare for prem fødsel siden uke 20.. SÅ et rolig liv hjelper ikek på saken.

MEN.. jeg satser på lavkarbo spisekur med masse frukt og grønt når lillemann kommer ut, (IKKE SULTEKUR).. så lenge jeg ikke sulter kroppen, så skal det heller ikke gå avfallsstoffer ut i melka. Hjalp mye bare å kutte ut potet, ris og pasta.

Frykter vekta havner på over 12 kg + denne gangen.. men så kommer det heldigvis noe godt ut av dette også da.. =)

Annonse

Hei!

Ville bare si at det gikk bra hos legen, uke 19 og ned 8 kg siden jeg ble gravid.

Sfinx'n: Høres forferdelig ut med bekkenløsning, håper jeg slipper det. Har fått tips om dyp massasje under hælen hjelper. Lykke til! Jeg skal gå turer for deg og jeg, så lenge jeg kan!

Hei Sfinxn!

Jeg var på ketolyse før jeg ble gravid, og måtte hoppe av når jeg oppdaga graviditeten. Nå spiser jeg mer Fedonsk i hverdagene og skeier ut i helgene. De siste mndne er det blitt litt vanskeligere å stå imot matlyster, så det er vel derfor kiloene siger på "plutselig".

Jeg sliter også med BL, så det blir ingen trim her heller. Det lille jeg klarer å gå (ca 1 km i slengen) er i rolig tempo, så det blir ikke mye forbrenning av det. Jeg har derimot laget en rute der jeg har en litt lang bakke hjem, slik at jeg må slite litt. Blir litt kondistrening idetminste prøver jeg å si til meg selv! ;)

12 kg i pluss er ikke ille, det er det man går ned innen 6 uker etter fødsel (er min erfaring). Jeg har brukt å gå ned 10-12 kg, så er det stopp. Denne gang håper jeg at jeg ikke går mer enn 12 kg opp. Hadde vært deilig (for engangskyld) å ikke ha 10-15 gravidekilo å gå løs på FØR man kan begynne å slanke vekk det som allerede var overflødig...

• 1 måned senere...

Jeg skjønner det at det er kjedelig å gå opp så mye når man er stor fra før. Jeg veier nå 107,5 kilo, å det er noe mindre enn normal vekt. Jeg gikk vel opp til 120 kilo ved forje svangerskap, men er ikke bekymret. Vi går ofte ikke opp så mye når man er store fra før, å 10 kilo etter fødsel er ikke noe problem. Det er en herlig skapelse vi har i magen, å om jeg går opp 20 kilo tilsammen så er det verdt det! Jeg får bare slite litt ekstra etter fødsel.

Jeg er nå 23 uker, så kiloene kommer nok på meg å...

Lykke til jenter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...