Gå til innhold

Er jeg gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle hatt mensen den 17-18 denne måneden, men den har ennå ikke dukket opp. Tok en graviditetstest den 20, men den var negativ. Ingen tegn til mensen heller, bare prikkinger nederst i magen.

Jeg har emetofobi (sykelig angst for å kaste opp), så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Tidligere har jeg vært positiv til det å bli gravid, men nå har angsten forværret seg - og jeg er livredd for å nå være gravid..

Hva ville du ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha tatt en ny test for det første. Hvis den er positiv så HURRA. Ta kontakt med legen din, og hør hva du skal gjøre i forhold til angsten din. Det er ikke alle som blir kvalme i svangerskapet, og enda færre som kaster opp. Ville anbefalt deg samtaleterapi eller noe jeg, sånn at du kan hanskes med dette. Ønsker deg lykke til uansett hva utfallet blir. Hvis du ikke er gravid, hadde jeg uansett villet snakke med noen om d. Det finnes sikkert noen som kan kurere deg :)

Skrevet

Hvor viktig er det at jeg bruker morgenurin? Tenkte å kjøpe test i dag dersom de har det på Spar ennå ;) Hvis ikke får jeg kjøpe på apoteket i morgen, men regner med jeg allerede har tisset før jeg da får komt meg på apoteket.

Er det veldig viktig å ta testen om morgenen?

Sist gang tok jeg på kvelden.. Og hva er forskjellen på å tisse rett på testen (selvfølgelig bare der man skal) og holde testen i en kopp?

Skrevet

jeg tok testen å forskjellige tidspunkt den dagen jeg skulle ha mensen og alle var positive så er uansett i urinen, men mest hcg er det i morgen urinen..

Skrevet

Når du er så pass over ikm spiller det ikke noen rolle når på dagen en tar testen, sies det da, men det er på morgenen en har høyest konsentrasjon av hcg. Ellers vil jeg råde deg til å snakke med legen din om dette med kvalme. Det finnes kvalmestillende en kan ta når en er gravid. Masse lykke til!

Skrevet

Dersom jeg tester negativt i morgen eller på mandag, kan jeg med sikkerhet slå meg til ro med at det ikke er annet enn mat i magen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...