Gå til innhold

Flere med babyer som ikke er av den "kraftige" typen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min er 3 mnd gammel, og på 3 mnds kontrollen veide hun 4910 gram og var 59 cm. Ved fødsel: 3165 gram og 50 cm.

Hun ligger jo under gjennomsnittet, men følger forsåvidt kurven sin... Jeg syns bare hun er så lett i forhold til andre babyer, og tenker litt på dette... Både lege og hs sa nå på kontrollen at jeg ikke trengte stresse med vekten hennes.

Hun fullammes, og gir klar beskjed når hun er mett, og blir faktisk sur om jeg prøver å fortsette å tilby henne puppen når hun er mett. Spiser ca hver 2,5-3,5 time på dagen og 2-3 ganger om natten.

Flere som ikke har enorme babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jenta mi var 3480 gram og 51 cm ved fødsel. ved 3 mnd var hun 5700 gram og 60,5 cm. Ved 10 mnd var hun 9300 gram og 71,5 cm.

Nå er hun 11 mnd.

Skrevet

Jeg så godt som fullammet til nesten 8 mnd. Hun vil ikke ha noe annet enn pupp.. :/

Skrevet

Nå har jeg en flaskegutt men han var 2765g og 48cm ved fødsel. på 3mnd kontrollen var han 5015g og 57cm lang:)

nå ved 6mnd kontrollen var han 7065g og 67cm lang:)

Skrevet

Begge mine var små og tynne som babyer. jeg tenkte litt over det med eldste for da syns jeg alle andre hadde så kraftige babyer, alle utenom meg.. men jeg var tynn selv som baby så de slekter tydeligvis på meg. Eldste er helt gjennomsnittlig nå.

Skrevet

Ja, nå er han ikke liten, for han ligger litt over snitt for alderen, men han er lang og slank. Merker det ganske godt på klærne for han trekker i lengden, men ikke i bredden. Spesielt bukser blir lett for vide. Arveklær kan se morsomt ut, for han har arvet mye fint fra en venninnes gutt som var mye rundere. Det er ikke alt som henger på kroppen.

Når vi snakker om temaet... Er det noen som vet om babyklær som passer til den slanke typen? Jeg er glad i stretchbodyer for de passer så greit, men som sagt er bukser litt vanskelig, spesielt dersom den ikke har seler/sparkebukser.

Skrevet

Har ei frøken på 9mnd nå. Hun var 2760g da hun ble født, og har "alltid" vært liten. Dvs hun følger snittet ganske bra på lengde, men ligger mellom 1-2 prosentil under på vekt (de to strekene som ligger under gjennomsnittet). Broren var likedan. Begge to er friske, fine og aktive barn. Er vel bare en gang slik at det er ulik størrelse på barna, akkurat som med oss voksne. Husk at de ferreste ligger akkurat på snittet på vekt, de fleste er litt over eller under. Finnes jo en del svære unger , og da er jo det noen små også som er med på å jevne ut statistikken ;)

I tillegg har snittvekten på barn økt en del de siste tiårene, så bryr meg ikke om at barna mine er "små". Til meg har de alltid poengtert at så lenge de følger sin egen kurve, spiser og er fornøyde, så er det ikke så mye å bry seg om. Prøv å slå deg til ro med det...

Skrevet

Du som etterlyser klær som passer til våre "tynne" barn... Jeg har jod erfaring med ulla fra nøstebarn, særlig undertøy og ullribb bukse/genser. Ellers liker jeg trømpebuksene i prins/ prinsesseull. Kjøpte engang Janus eller noe på coop, og det var så stort at jeg nesten kunne hatt to av småen inni :) og npr han ble så lang at han fyllte bodyen(strakke den i lengden) ble armene for korte hehe. Av bukser har vi brukt en del fra nameit, cubus, lindex og HM.. men har da vært litt obs på å ungå de videste variantene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...