Gå til innhold

Litt usikker.. Thailand eller ikke? Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha fryseforsøk 2.uka i november ;-)

Har en ting jeg grubbler litt på.. Har fått ny jobb, som gjør at jeg plutselig får 2ukers juleferie ;-) Mannen har planlagt Thailandtur for oss da ;-) D jeg lurer på er derfor:syns dere d er risikablt å reise? Ville dere droppet d? Dersom vi lykkes med fryseforsøket vil vi være i underkant av 2mnd på vei.. Ringte klinikk Hausken, de sa d var bare til å reise, ingen fare med selve turen.. D eneste var ifht vaksine, men mente at vaksine ikke var påbudt.. Så d må jeg forhøre meg med legen om.. Noen som vet! Er jo LIVREDD for å gjøre noe som kan medføre negtive hendelser..

Fortsetter under...

Hei fjoggy!

For to år siden satt jeg med akkurat samme problemstilling som deg;-) jeg hadde forsøk slutten av november og hadde planlagt Thailandtur i 3 uker i julen (også grunnet jobbskifte)! Spiren satt på dette 6 forsøket og jeg jeg reiste nesten 6 uker på vei med mini i magen. Gikk så fint så - hadde på meg støttestrømper på flyet for å få mer blodsirkulasjon i beina og bekreftelse fra Hausken på Engelsk slik at jeg fikk med meg sprøytene (klexane) gjennom sikkerhetskontrollen (det ble bare spurt etter en gang, men greit å ha med. Vi reiste gjennom hele Thailand og jeg tror vi hadde mer 8 flyvninger tilsammen. Hadde også samme dilemma som deg angående vaksiner Det endte med at jeg ikke tok noen vaksiner (fant ut at stivkrampevaksinen min ikke var såå gammel og poliovaksinen ikke var veldig nødvendig).

Vi hadde en super tur og jeg var heldigvis ikke dårlig. Litt sliten var jeg jo og markeder med masse krydder, røkelse etc ble noe kvalmende, men det er bare bagateller. Dagen etter vi kom hjem så vi et bankende hjerte på tidlig UL og mini er nå blitt nesten 14 måneder!

Dette er min erfaring ihvertfall og jeg kan absolutt anbefale det, men dersom du er kjemperedd for å gjøre noe galt ville jeg kanskje snakket med legen din enda en gang;-)

Lykke til ihvertfall!

Hei fjoggy!

Så bra at du er i gang med nytt forsøk, denne gangen er det din tur!

Jeg har akkurat hatt samme dilemma som deg, bestilte en reise til Asia for lenge siden, reiser om 1 uke og da er jeg 8 uker på vei. Min første tanke var at vi måtte avlyse reisen pga den lange flyturen. Men legen min sier at det er absolutt ingen problem å reise, så jeg stoler på det og vi kommer til å dra. Jeg er jo også livredd for å gjøre noe galt nå som jeg endelig har klart å bli gravid, og skulle noe gå galt kommer jeg selvfølgelig til å angre på at jeg reiste. Samtidig kan det jo skje at man ikke reiser, og at noe går galt likevel. Og da ville jeg jo angre på at jeg ikke reiste...

Vanskelig valg, hadde ikke alt vært betalt på forhånd ville jeg kanskje vurdert å utsette reisen, men nå stoler jeg på legen. Og hvis det hadde vært farlig for gravide å fly så ville det vel vært flyforbud for oss? Gravide flyvertinner jobber jo et stykke ut i svangerskapet.

Uansett, lykke lykke til denne gangen, og lykke til uansett hva du bestemmer deg for :-)

Medisinsk sett er det ingen grunn til å bli hjemme. Det eneste du bør huske på er å passe på hva du spiser og drikker.

Et annet poeng er at du kan bli kvalm og uvel om du blir gravid - men det er jo ikke farlig, det handler mer om hva slags tur dere skal ha, og at du må kunne ta det litt med ro hvis du synes det trengs.

Dersom det skulle gå galt så tidlig, så er det ikke noe noen kan gjøre uansett, og hvis det går galt så ville det også ha gått galt hjemme.

Husk støttestrømper og reiseforsikring, og legg opp løpet slik at dere kan slappe av og ta det med ro hvis du trenger det, drikk mye og spis riktig og godt. Reis og kos dere!

Det ville jeg ha gjort :-)

Hei og tusen takk for positive tilbakemeldinger;-) Da ser d ut som om d blir Thailandstur på oss i jula;-) Damdijdam, godt med noen oppturer og høydepunkt som n bestemmer over helt selv!! Håper selvfølgelig vi er gravide, mn vet at vi kommer til å kose oss selv om det skulle gå galt denne gangen også!

Og til deg Monalisa: selvfølgeli er d "min tur" nå! Syns d er kjempe kjekt at d gikk din veg denne gangen!!!!

Ha n strålende helg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...