magica og lille tryll ♡ Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 12 dager over termin idag og er veeeldig lei og frustrert altså ( Føles som jeg har gått gravid hele livet (fødte ei tulle for 15 mnd siden også) og at jeg kommer til å gå sånn resten av livet også. Er skikkelig deppa og sliter virkelig med motivasjonen til å holde ut til over helgen når jeg skal bli satt igang. Har jo endel murring og vonde tak men det har jeg hatt i 3 uker, så tror ikke det betyr at det nærmer seg. Jm og gynekolog har strippet meg tre ganger uten annet resultat enn øm livmorhals ( Er moden og har åpning, så hvorfor vil ikke denne ungen komme??? Uff og huff, dette ble skikkelig syteinnlegg, men må innrømme at jeg syns litt synd på meg selv (ja jeg vet, mister helt perspektivet vettu :oP) Andre i lignende situasjon? Eller med oppmuntrende råd?
LiMette og lillegutt Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Er ikke helt i lignende situasjon, enda 4 uker til termin her. Men jeg forstår deg hvertfall utrolig godt! Jeg er så lei av å være gravid, og dette er i tillegg min første...det er så jeg sterkt vurderer adopsjon av nestemann, har virkelig ikke lyst til å gå gravid en gang til. Derfor beundrer jeg deg som har båret fram to barn på så kort tid, så flink du har vært! Skjønner at du er sliten og lei, man blir jo det av mye "mase-plager". I tillegg har du en snuppe på 15 mnd som helt sikkert krever sitt. Prøv å tenk at det uansett ikke er mange dagene nå, så er du jaggu tobarnsmor!! Du har lov til å syte litt, du har gjort en kjempejobb. Jeg heier på deg:)
LiMette og lillegutt Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Er ikke helt i lignende situasjon, enda 4 uker til termin her. Men jeg forstår deg hvertfall utrolig godt! Jeg er så lei av å være gravid, og dette er i tillegg min første...det er så jeg sterkt vurderer adopsjon av nestemann, har virkelig ikke lyst til å gå gravid en gang til. Derfor beundrer jeg deg som har båret fram to barn på så kort tid, så flink du har vært! Skjønner at du er sliten og lei, man blir jo det av mye "mase-plager". I tillegg har du en snuppe på 15 mnd som helt sikkert krever sitt. Prøv å tenk at det uansett ikke er mange dagene nå, så er du jaggu tobarnsmor!! Du har lov til å syte litt, du har gjort en kjempejobb. Jeg heier på deg:)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Syns virkelig du har lov til å syte jeg har lang vei igjen til termin, men kan jo hende jeg blir smålei innimellom, og da pleier jeg bare å tenke på at hvor sliten jeg var den første tiden med baby (ikke sikkert du var det), og at jeg skal bare skal nyte spenningen enn så lenge. Jeg vet det er lettere sagt enn gjort. Men blir du satt igang nå snart eller? Lykke, lykke til!!! Det kan da uansett umulig være lenge igjen hvis du allerede er 12 dager over.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 den lille har det nok kjempegodt inni magen din gikk selv 8 dager over termin sist, og var kjempelei, denne gangen er det 3 uker til termin og er lei jeg også, er ikke forberedt på å gå over. men tenk på at det snart er i gang og du har den lille i armene får bruke helgen på å planlegge å ha alt i orden kune godt tenkt meg å hatt en dato på når nurket kommer. får prøve å slappe mye av å kose deg å nyte de siste dagene som gravid, du kommer til å savne sparkene inni magen når han kommer ut lykke til iallefall
Sannellerslik? Skrevet 21. oktober 2010 #6 Skrevet 21. oktober 2010 oi, stakkars stakkars deg...... jeg er 1 dag på overtid å holder på å bli sprø Men 12 dager?? Huff..... håper d snart starter med deg!=) tror ikke d er noen andre enn gravide, og spes de som har gått på overtid, som vet hvor forferdli disse dagene man bare går å venter er... det verste jeg hører er når folk sier "du må bare nyyyte de siste dagene før bebien kommer"... det er jo helt umulig når man sover drit dårlig, har vondt her og der, og alt man gjør er kjempe tungt! :S Mitt råd til deg er å lage en "plan" for hver dag;) det prøver jeg å gjøre:) Foreks att i morgen skal jeg vaske litt, på butikken å handle, lage middag, gå en liten tur, osv... Krysser fingrene for att fødselen starter før du aner det! ;-)))
flypapir Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Sniker meg inn fra 2.trimester og må nesten svare deg... Jeg skjønner nemlig så inderlig godt hvordan du har det! Dagene på overtid er lange og tunge! Jeg har gått over i begge mine tidligere svangerskap, fødte da 15 og 13 dager etter termin. Ved begge mine fødsler har jeg klart å sette igang riene selv (kroppen var nok mottakelig for mitt "triks" på dette tidspunktet), så kanskje det hadde vært noe å prøve for deg? For meg har det nemlig hjulpet å stimulere brystvortene. Gni dem, gjerne med en krem, til du kjenner en kynner/maserie kommer. La denne passere og gnu litt igjen... Da jeg var 2.gangs startet jeg med dette i 14.30 tiden (hadde ingen tegn i forkant), og gutten var ute før klokka var 21 samme kvelden.. Lykke til med forstående fødsel!
krøsamaja33 Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 Skjønner kjempegodt at du er frustrert, selv er jeg 9 dager på overtid og føler at den siste uken har vært veeeeldig lang. Hver gang jeg våkner om natten er jeg like skuffet over at jeg bare våkner av at jeg må tisse og ikke fordi noe er på gang.... Var på overtidskontroll på sykehuset i går, og etter å ha undersøkt meg konstanterte legen at "det ser ikke ut til at det skjer noe her med det første..." Da fikk jeg plutselig bare dèt grineanfallet, og klarte nesten ikke slutte å sippe... Man er jo litt sliten etter å ha gått gravid i 9 mnd, jeg sover dårlig om natten, har mye rare tanker i hodet og bekymrer meg for alt mulig rart, så det bare rant over rett og slett. Legen sa de vanligvis setter igang 12 dager på overtid, men siden det da blir en søndag (og de visstnok ikke setter igang på søndager...) så klarte mannen min å overtale legen til å sette meg igang fredag istedenfor mandag!! Og det er jo allerede i morgen Er jo klar over at det også kan ta tid, men forhåpentligvis har jeg født i løpet av helgen!! Nå gleder vi oss til å få det hele overstått og endelig få hilse på lillegullet:o)) Ønsker deg masse lykke til, magica - om ikke mange dager har du babyen i armene dine ) Og hvem vet, kanskje starter det av seg selv i løpet av helgen:)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 22. oktober 2010 Tusen takk for god støtte og trøst, kjære dere! Det hjelper masse! Skal forsøke brystevorte-gnukke-trikset sporenstreks ;o) Har i tillegg fått avtalt en ekstra ctg med føden imorgen tidlig, bare for å være sikker på at gutten min har det bra... Til dere andre på overtid: føøøød... føøøøøød... føøøød!! Fødevibber fra meg ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå