R0zaku Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Vondt i korsryggen. Økt utflod. Kviser Trøtt og lei Hadde ubeskyttet samleie siste dag i mensturasjon. for 21 dager siden. når kan jeg ta en test? Og er det noe sjangse for at jeg kan være gravid i det hele tatt? syklussen min er ikke helt regelmessig. alt fra 21 dager til 27
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷKajaƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2imagen Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Kommer vel an på hvor lang syklus du har og hvor lenge du blør. Men for de fleste er det sånn at eggløsningen kommer ca 12-16 dager etter første dag i mensen. Så hvis du ikke blør 12-16 dager, så er det vel ikke så stor sannsynlighet for at du er gravid.
Therese ❤️ 3 ønsker å bli 4 ❤️ Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Hei! Det kan være en sjangse for at du er gravid siden du hadde sex ca en uke før EL, men sjangsen er relativt liten for at du er det.. Men de sier at en sædcelle kan leve opp til 7 dager så det er jo en liten mulighet.. Du kan fint ta en graviditets test nå siden syklusen din er 21 til 27 dager. De annbefaler å ta graviditets test første dag av uteblitt mens for da har hcg hormonet kommet opp på et nivå som slår ut på en test Selfølgelig så er det unntak til regelsen for noen får positivt resultat flere dager før forventet menstrasjon mens andre får ikke positivt resultat før lenge etter. Håper dette hjelper deg litt
Summerheat85 Skrevet 22. oktober 2010 #5 Skrevet 22. oktober 2010 Du kan trygt ta en test nå med pålitelig svar. Hvor stor mulighet du har for å være gravid er vanskelig å si. Hvor lang er menstruasjonen din? Hvis den er på, ja, la oss si 5 dager sånn som med ganske mange, så hadde du sex på dag 5 i syklusen. Har du en 21 dagers syklus, så er tiden fra eggløsning til mens 10-16 dager stort sett. Hvis du da i teorien hadde eggløsning på dag 8 i syklusen, så kan du være gravid. Hadde du eggløsning tidligere, er nok ikke slimhinnen i livmora sterk nok til å holde på et egg. Så i teorien så kan du være gravid, uten at jeg kan si noe fra eller til. Det som uansett er ganske pålitelig, er at får man negativ test 18 dager etter siste samleie, så er man ikke gravid. De fleste får det ca 14 dager etter eggløsningen. Ta derfor en test hvis du lurer. Den skal vise rett svar dersom det er 21 dager siden samleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå