Gå til innhold

Hva syntes dere om Lykke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Det er ei venninde som skal bruke det navnet og jeg syntes det er så aldeles vakkert. Men hva syntes folk flest om dette?

Skrevet

Jeg synes det er et håpløst navn. Lykke er noe en kan føle.

Og hva hvis en ikke er så lykkelig hele tiden da?

Skrevet

Sjarmerende navn, men ikke noe jeg kunne kalt min egen datter. Tror ikke jeg ville likt å hete det selv heller...

Skrevet

Nydelig!

Et alternativ for å gjøre det mer om til en navn enn en følelse kan være: Lycke!

Skrevet

Pen nok klang, men jeg tror det er belastende å måtte hete det. "Er du ikke lykkelig, Lykke?" kommer hun til å få høre hele sitt liv.

Otilie derimot, er helskjønt, hihi :-)

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Hehe...Ja, Otilie er flott navn også:) Hadde aldri hørt om Lykke før jeg. Det er visst et vanlig navn i Danmark, men det er vel litt uvanlig her enda. Litt interessant å se reaksjoner på navnet her i Norge:)

Skrevet

oj, ikke nødvendig for meg å skrive en kommentar selv;)

Skrevet

Liker det ikke..

Skrevet

eneste gangen j har hørt det som navn var til en hund....

Skrevet

Synes det er vakkert, men for pretensiøst til at jeg kunne bruke det selv.

Skrevet

Jeg syns det er NYDELIG!!!

Er ikke noe bedre navn en kan gi jenta si mener nå jeg, men vi må dessverre unngå dette navnet pga at ei god veninne av meg skal kalle jenta si dette :)))

Hadde det ikke vært for det så..... Hehe :)

Skrevet

Jeg liker lykke men ikke navnet Lykke :D

Å gi barna ofte brukte norske ord som navn er ikke lurt mener jeg..

Blir i beste fall komisk, og vil i verste fall føre til erting og mobbing. Og hva hvis hun er lei seg/deprimert - da blir det litt ironisk å hete Lykke..

Er klar over at de fleste navn har en kjent betydning, men om du bruker et navn som ikke er et norsk ord vil ikke folk tenke på betydningen hele tiden.

Gjest SweetMommy <3
Skrevet

NYDELIGT...

Jeg elsker navnet, men jeg får min tredje gutt så jeg kan ikke bruke det...

Skrevet

Jeg liker klagen, men ville aldri brukt det selv.

Skrevet

Jeg vet det er vanlig i danmark, men jeg får ikke helt dreisen på navnet selv om jeg liker klangen. Tror nok Lycke var bedre for meg, for det var ikke så likt følelsen lykke... Men nydelig klag.... Helt klart. Men for meg er Lotte da bedre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...