Oppnedx2 Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Kan jo bare begynne med at alt så greit ut, blodtrykket var 110/80, blodprosent på 11, proteiner og div i urin men ikke urinveisinfeksjon. Hadde samme greien sist også men det er nå slik.. Jenta var festet og vokser jevnt. (selv om hun er STOR). Det som plager meg er svangerskaps kløen. Legen var veldig bekymret for dette selv, har sjekket galleverdier og leververdier , får svar i morgen og skal på kk på tirsdag for full sjekk av tulla. Han var ikke optimistisk men ville ikke fortelle meg så veldig mye mer annet enn at dette var skadelig for henne og påvirket modningen av lunger og andre organer. Så er dette Jeg skal inn å få sjekket, pluss de tar vekst estimering og slike ting fortalte han. Regner med det er endel av standar pakken.. Nervøs og har angst i dag, noen med beroligende ord???
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 uff, nemmen kjære deg, det var jo ikke hyggelige nyheter akkurat. Håper virkelig at allt går bra og at prøvene er fine. Massse lykke til, må få høre hvordan det gikk, stooor klem, krysser fingrene og håper det ordner seg for deg/dere <3 <3
Oppnedx2 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2010 Tusen takk for det ! Nei var langt i fra det jeg ønsket å få høre men er jo bra de følger det opp, tross alt.. Får vente i spenning til Tirsdag * Tar i mot klemmen * )
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 ja legene er jo så flinke, går jo som regel bra nå for tia om det er noe :0) Beste er jo full oppfølging så har man mer kontroll over situasjonen både legene og man har mer kontroll selv så man slipper og lure så mye. Bedre og vite hva som sjer syns nå jeg i allefall. Dette går nok fint, håper virkelig det. Masse gode tanker til deg og dere :0)
RampeguttFårLSøster*HØYGRAVID* Skrevet 21. oktober 2010 #5 Skrevet 21. oktober 2010 Trøst deg med at du ble sendt hjem hadde det vært veldig alvorlig, ville de nok mest sannsynlig ha lagt deg inn med en gang, og evt tatt hastekeisersnitt! Og om så skulle skje at babyen må fødes nå, så er du tross alt gått det som kalles et fullgått svangerskap. Lunger og andre organer har vært ferdig utviklet/modnet for noen uker siden uansett. De siste par mnd bruker de stort sett på å legge på seg. ) Hilsen meg som har født 2 premature barn tidligere (1 mnd og 2 mnd for tidlig) )
Oppnedx2 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2010 ja du har jo rett i det :-) Forstår ikke helt situasjonen 100 prosent,så nå går egentlig bare hode på vent ! Men slapper litt mere av nå, tenker at vis noe skulle vise seg å være veldig galt på tirsdag så tar de jo jenta ut håper jeg:-) <3 Er jo noen fordeler med å være i 2010 Takk jenter <3
jigær82 Skrevet 21. oktober 2010 #7 Skrevet 21. oktober 2010 Hei.. Jeg har svangerskapskløe og er nå idag 39+2.. Legen på sykehuset fulgte meg opp pga dette.. Jeg hadde lett forhøyet gallesyreverdi.. dette fikk jeg vite for ca 4 uker sia.. tok bl.pr hver uke.. men det gikk fra 6 til 8 til 16 til siste gang 5... Den skal visst ligge under 5.. (tror jeg det var legen sa) legen sa at dem ikke ga noe behandling for dette dersom verdien var under 30-40.. Hvis det var over dette så gav dem noe tabletter og dem ville sette igang fødsel 1-2 uker før.. men siden min gikk ned igjen (som er veldig vanlig i følge legen) så fikk jeg bare Phenergan mot kløen slik at jeg ikke klødde meg ihjel om natten.. og dette fungere utmerket for meg... det finnes to forskj sv.kløe.. det ene er "bare" kløe... den andre kan være forhøyede lever/gallesyre verdier... det kan hende at det bare er kløen hos deg også da.--.. Hvor på kroppen er det du klør?dem sier at de med forhøyede gallesyre verdier klør som regel i handflaten og under bena.. jeg gjorde det da jeg hadde lett forhøyet verdi og gjør det fortsatt nå som den er normal... Du har ikke mange dager igjen til fødsel =) mener at lunger og andre organer skal være ferdig utviklet til nå... Håper du får et positivt svar på prøven i morgen og kan kose deg og slappe av resten av sv.skapet =)
jigær82 Skrevet 21. oktober 2010 #8 Skrevet 21. oktober 2010 Hei.. Jeg har svangerskapskløe og er nå idag 39+2.. Legen på sykehuset fulgte meg opp pga dette.. Jeg hadde lett forhøyet gallesyreverdi.. dette fikk jeg vite for ca 4 uker sia.. tok bl.pr hver uke.. men det gikk fra 6 til 8 til 16 til siste gang 5... Den skal visst ligge under 5.. (tror jeg det var legen sa) legen sa at dem ikke ga noe behandling for dette dersom verdien var under 30-40.. Hvis det var over dette så gav dem noe tabletter og dem ville sette igang fødsel 1-2 uker før.. men siden min gikk ned igjen (som er veldig vanlig i følge legen) så fikk jeg bare Phenergan mot kløen slik at jeg ikke klødde meg ihjel om natten.. og dette fungere utmerket for meg... det finnes to forskj sv.kløe.. det ene er "bare" kløe... den andre kan være forhøyede lever/gallesyre verdier... det kan hende at det bare er kløen hos deg også da.--.. Hvor på kroppen er det du klør?dem sier at de med forhøyede gallesyre verdier klør som regel i handflaten og under bena.. jeg gjorde det da jeg hadde lett forhøyet verdi og gjør det fortsatt nå som den er normal... Du har ikke mange dager igjen til fødsel =) mener at lunger og andre organer skal være ferdig utviklet til nå... Håper du får et positivt svar på prøven i morgen og kan kose deg og slappe av resten av sv.skapet =)
Oppnedx2 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 21. oktober 2010 Åååå du aner ikke hvor godt det er å høre fra en som er i den situasjonen! :-D Jeg klør hovedsakelig under føttene og inni håndflatene. Klør jo også ellers på kroppen men er her det er verst! Glemte å si jeg også hadde noe gulsot på øyene (?) han sjekket øyene mine når jeg fortalte om plagene. har du hatt det samme? jeg har fått skrevet ut polaramin mot kløen, tatt 3 tabl i hittil og skal ha den 4 nå snart. Dette er ikke mot galleverdiene men bare en midlertidig løsning for at jeg skal få sove. Har ikke tatt knekken på det , men gjenstår å se om det blir søvn på meg i natt:-) ja jeg håper hun er ferdig utviklet:-) skal jo i utgangspunkte være det :-) har gått med dette i 3 uker , men dumme meg har ikke tatt kontakt med legen da jeg ventet bare på kontrollen.. Selv om jeg var nær å ringe mange ganger. Men det skal sies at det har aldri vært så ekstremt som det har vært de siste dagene.
RampeguttFårLSøster*HØYGRAVID* Skrevet 21. oktober 2010 #10 Skrevet 21. oktober 2010 Krsser fingrene for at det går bra! Flott at du fikk svar fra en med samme problem. Vil bare ønske dere begge to lykke til videre jeg. Kommer nok til å tenke på dere. Klem fra meg
jigær82 Skrevet 21. oktober 2010 #11 Skrevet 21. oktober 2010 Babyen i magen din er ferdig utviklet nå.. den bare vokser seg opp nå.--. de siste ukene før den skal ut =) så det trenger du ikke å bekymre deg for.. nei jeg var ikke gul i øyan. jeg oppsøkte heller ikke legen med engang.. tok det tilfeldigvis opp med JM engang. så ble sendt videre derfra.. de er veldig flinke til å følge deg opp som pasient. Ja de tablettene som jeg fikk tar jeg også pga å få sove og ikke klø meg ihjel. dem funker hvertfall for meg. Håper du vil få samme virkning =) Om de bl.pr dine skulle være forhøyet så vil jeg tro at dem vil sette deg igang tidligere enn din termin. sv.kløe er ikke noe særlig. Vet akkurat hvordan du har det. Vi får smøre oss med tålmodighet den siste rest=) Har du prøvd å smøre deg med fuktighetskrem uten parfyme før du legger deg? Det lindrer litt på meg hvertfall. Ikke at jeg orker å gjøre det hver natt da =)
Oppnedx2 Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter #12 Skrevet 22. oktober 2010 Forstår ikke hvorfor han ble så bekymret for modningen av lunger/organer hos henne da. Hm.. Han forklarte ikke akkurat så vanskelig å vite hva han tenkte :-p Ja jeg fikk sove sånn noen lunde i natt, sov fra 23 - 1, var oppe og klødde meg i hjel under fløttene til kl 4 da sovnet jeg igjen med en isbit pose under bena! hihi. Åsså har jeg nettopp våknet nå så jeg er KJEMPE fornøyd, meste med søvn jeg har fått på leeenge! Ang smørning har jeg prøvd allt fra aloe vera til hvitvask, har ikke gitt meg noe effekt desverre men isbitposen gjorde susen. Skulle ønske jeg hadde tenkt på den før ;-)
Frk Marge Skrevet 22. oktober 2010 #13 Skrevet 22. oktober 2010 grunnen til bekymringen er vel at svangerskapskløe kan ha sammenheng med forhøyede leververdier som igjen kan ha sammenheng med svangerskapsforgiftning... jeg hadde samme kløe som deg, inni hender og under føttene og fikk preklampsi begge gangene Du sier du hadde protein i urinen også? det er jo også tegn på preklamps Er bedre at de holder deg under oppsikt og setter deg igang om nødvendig da, om det utvikler seg. Du er jo så godt som fullgått i svangerskapet nå da,så jeg ville ikke bekymret meg for å føde så langt som du er kommet nå Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå