Gå til innhold

10 uker gammel og sovner kun ved bevegelse-hvordan venne av med???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har verdens herligste jente på nå 10 uker som vi nå prøver å få til å sovne i sin egen seng om kvelden.Slik at vi smått kan begynne med sovrutiner.,Men har nå oppdaget de siste dagene at hun kun sovner ved at vi bærer på henne.Hjelper ikke å sitte i sofaen med henne i armene engang.Neida, vi må opp å gå!!!Når hun da sovner godt , kan vi legge henne i sin egen seng. Men dette er ganske slitsomt, og har nok kommet av at hun hadde en liten periode med magevondt der vi gikk mye rundt og vugget henne i søvn.

Nå må vi prøve å venne det av igjen. Vi har nå prøvd i flere dager med å bade henne, mate for så og legge henne opp i sengen når vi ser at hun er trett.Stryker og synger for henne.Men hun blir rasende og skriker.Så det ender med at slik går kvelden, vi prøver flere runder, prøver vognen,men det ender med at vi går med henne til hun sovner.Og da er som regel klokken blitt rundt 23.00 og vi er klar for seng selv.Hun sover da gjerne til et natt måltid etter 3-4 timer, og noen ganger tilogmed helt til kl.07.00.

Så hvordan avenner vi lille snuppa med dette her nå da???:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med akkurat det samme her. Snuppa er 12 uker, jeg har vel egentlig kapitulert og ammer henne i søvn, og hun sover også ved siden av meg siden hun ALLTID våkner når jeg flytter på henne. Men hun sover sjelden lenger enn et par timer i strekk da. Foreløpig venter jeg bare på at det skal løsne. Sånn var det ihvertfall med forrigemann, plutselig begynte hun og sovne av seg selv - uten bevegelse eller pupp!

Ellers tar jeg også gjerne imot tips ja!

Skrevet

Jeg har en sønn på 10uker, som vi har akkurat det samme problemet med, som du har. Han kan ikke legges i sengen, og sovne der, han må ligge på armen og bli vugget. Han er også veldig følsom når det gjelder og flytte på han etter han har sovnet, så veldig ofte våkner han igjen når han blir lagt i sengen.

Vi har også prøvd å begynne og legge han rundt kl. 20, men pga at han blir helt rasende når vi legger han i sengen, så blir klokken nesten alltid 23-23.30 før han sovner. Og da som oftest på armen vår eller i vår seng.

Gode tips mottas med takk:)

Skrevet

Hei Bitthen, vær så snill og fortell meg om dette fungerer for dere :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...