Gå til innhold

Lesbisk og IVF/ICSI

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde IVF ved CFC i København (som da het Nordica) i fjor, etter et par inseminasjonsforsøk. Var helt greit det. En smule hormonhelvete er det jo for alle legninger. Prisen er en del høyere enn for inseminasjon, særlig om man behøver mye medisiner. Akkurat det varierer med hvilken type IVF som velges og hvor godt man reagerer på hormonelle stimuli.

Klinikken er kjent for å være effektiv og dyktig, men til tider litt kortfattet og uten fantastisk informasjonsflyt. Vi kjente oss igjen i det, men ble godt behandlet når vi faktisk var der. Vi kommer nok til å bruke dem igjen.

Ble baby på første IVF, så sånn sett er det jo absolutt å anbefale. :-)

Vi hadde IVF i sykehuset Haugesund og er synes det var helt fint. Litt mer sykehus enn klinikkene i Danmark, men det er vel ikke annet å vente.

Vet ikke hvordan det er i Danmark nå, men da vi begynte med IVF kunne vi ikke få det i DK fordi vi hadde åpen donor (ønsket samme donor på begge barna). I Norge brukes kun åpne donorer, så da flyttet vi "varene" hit.

Fruen gikk på såkalt kort regime og slapp dermed mye av hormonhumøret.

Vi er midt i en IVF ved Haugesund sykehus og har egentlig bare positive erfaringer så langt. Personalet er hyggelig, man får svar på alle spørsmål man måtte ha og god skriftlig informasjon om prosessen. Jeg har hatt IVF med såkalt langt regime, dvs nedregulering med spray og så stimulering av follikler og har ikke hatt plager eller bivirkninger underveis.

Før vi gikk over til IVF hadde vi to inseminasjoner i Haugesund, også dette har vært positive opplevelser. Det er jo et sykehus og de har mange de skal behandle, så det går ganske fort i svingene når man er der, uten at jeg vil si at det er negativt. Det eneste som kan være en ulempe i forhold til privat behandling i Danmark er at man som regel må vente minst en syklus mellom hvert forsøk.

Når det gjelder homovennlighet, må jeg bare si at personalet i Haugesund har vært veldig imøtekommende. Vi har ikke følt oss "annerledes" i det hele tatt.

Tusen takk for svar.

Da jeg og kjæresten ikke har bodd sammen i følge folkereg. eller er gift så må det bli utlandet på oss. Men er det forresten lang ventetid i norge nå? Er det lengre ventetid pga sæddonasjon?

Jeg har tidligere vært igjennom 2 ICSI med nedregulering og hormonsprøyter ved Haugesund sykehus, da var livssituasjon noe annet enn den er nå.

Det ene forsøket ble avbrutt og det andre ble jeg kjemisk gravid.....Testet positivt men så negativt på blodprøve.

Så man kan jo si at jeg vet jo hva jeg skal igjennom....Om det blir ivf eller icsi.

Vi hadde IVF ved CFC i København (som da het Nordica) i fjor, etter et par inseminasjonsforsøk. Var helt greit det. En smule hormonhelvete er det jo for alle legninger. Prisen er en del høyere enn for inseminasjon, særlig om man behøver mye medisiner. Akkurat det varierer med hvilken type IVF som velges og hvor godt man reagerer på hormonelle stimuli.

Klinikken er kjent for å være effektiv og dyktig, men til tider litt kortfattet og uten fantastisk informasjonsflyt. Vi kjente oss igjen i det, men ble godt behandlet når vi faktisk var der. Vi kommer nok til å bruke dem igjen.

Ble baby på første IVF, så sånn sett er det jo absolutt å anbefale. :-)

shute

CFC, hvem er det? Mulig jeg er blond men, hehe....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...